"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Vocational Education Съдържание на сп. "Професионално образование", 2018 г.

Професионално образование, година XX, книжка 4, 2018

от
07-09-2018
in Съдържание на сп. "Професионално образование", 2018 г.
A A

CONTENTS / СЪДЪРЖАНИЕ

 

METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ

Смарт класната стая – мит или реалност
[The Smart Classroom – Myth or Reality]
/ Миланка Дечева / Milanka Decheva – page 355
Log in to read the full text

 

RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ

Оценката на въздействието на активната политика на пазара на труда на индивидуално ниво в България: преглед на извършените оценки и научени уроци
[Impact Assessment of Active Labour Market Policy on an Individual Level in Bulgaria: a Review of the Assessments Made and Lessons Learned]
/ Ралица Симеонова-Ганева, Радостина Ангелова / Ralitsa Simeonova-Ganeva, Radostina Angelova – стр. 368
Log in to read the full text

 

LETTERS TO THE EDITOR / ПИСМА ДО РЕДАКТОРА

ИКТ в образователния процес и в училище
[ICT in Educational Process and School]
/ Димитър Назъров / Dimitar Nazarov – стр. 385
Log in to read the full text

 

STEPS TO SUCCESS / ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА

Договор за аренда – обща характеристика. Съпоставка с договора за наем на земеделска земя
[The Nature of the Land Lease Agreement and its Comparison with the Rental Agreement of Agricultural Land]
/ Браян Златев / Brian Zlatev – page 391
Log in to read the full text

 

Полови различия и полови роли
[Gender Differences and Gender Roles]
/ Владимира Иванова / Vladimira Ivanova – page 399
Log in to read the full text

 

Приложение на SWOT анализа като оперативен инструмент при управ­лението на регионалната икономика
[Application of the SWOT Analysis as an Operating Instrument in the Management of the Regional Economy]
/ Наталия Неделчева, Христина Коларова / Nataliya Nedelcheva, Hristina Kolarova – p. 406
Log in to read the full text

 

SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ

В настоящия брой представяме: Разложка професионална гимназия „Никола Стойчев“

 

Организация на педагогическия експеримент „Жива книга“
[Organization of the Pedagogical Experiment „Living Book“]
/ Радослава Иванова / Radoslava Ivanova – стр. 415
Log in to read the full text

 

Golf Tourism – Course Syllabus
/ Elena Sayanova – стр. 421
Log in to read the full text

 

Темата „Холокост“ – предизвикателство за учителя и учениците
[The Holocaust Topic – a Challenge for the Teacher and Students]
/ Анета Тумбева / Aneta Tumbeva – стр. 426
Log in to read the full text

 

In today's issue we present:
Природо-математическа гимназия „Васил Друмев“ – Велико Търново

 

Работните листове като форма за активизиране на самостоятелната работа на учениците в обучението по история в Х клас
[Worksheets as an Enhancement Tool for Students’ Individual Work in History Classes in 10th Grade]
/ Донка Андреева, Светлин Стоянов / Donka Andreeva, Svetlin Stoyanov – page 433
Log in to read the full text

 

Учебна програма за обучение по география и икономика (допълнителна подготовка – профил „Икономическо развитие“ – VІІІ клас)
[Syllabus for Geography and Economics Studies (Complementary Course – Economic Development Profile, 8th Grade)]
/ Генка Минчева / Genka Mincheva – page 438
Log in to read the full text

 

Добри практики и нови форми за занимания по интереси и изява на децата и учениците (организиране и провеждане на литературен конкурс от ученици)
[Good Practices and New Forms of Interest and Expressions of Children and Students (Organizing and Conducting a Literary Contest by Students)
/ Камелия Станчева, Деян Друмев / Kamelia Stancheva, Deyan Drumev – page 444
Log in to read the full text

 

READ IN THE LATEST ISSUES OF „AZ-BUKI“ JOURNALS / В НОВИТЕ БРОЕВЕ НА СПИСАНИЯТА НА „АЗ-БУКИ“ ЧЕТЕТЕ – стр. 453

 

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ – стр./page 456

 нагоре


 

 

СМАРТ КЛАСНАТА СТАЯ – МИТ ИЛИ РЕАЛНОСТ

 

Миланка Дечева

Математическа гимназия „Гео Милев“ – Плевен

 

Absract. Статията разглежда възможностите, които „смарт класната стая“ предлага на учениците и учителите в час. Наличието на смарт технологии в класната стая ще помогне за засилването на учебните дейности, тъй като всичко ще се случва по-бързо. Технологиите не само допринасят за напредъка на процеса на обучение, но и ангажират учениците с участие в групови образователни интерактивни занятия. Разгледани са два урока по математика в ІХ клас, проведени в „смарт“ класна стая.

Keywords: smart classroom; technology; mathematics; worksheet

  

THE SMART CLASSROOM – MYTH OR REALITY

 

Abstract. The article shows the possibilities that “Smart Classroom” offers to students and teachers in class. The presence of smart technologies in the classroom will help to enhance learning activities as everything will happen faster. Such technology not only contributes to the progress of the learning process, but also engages students to participate in group educational interactive classes. Two lessons in math class for the 9th grade, held in a “smart” classroom, are examined.

 

Ms. Milanka Decheva

“Geo Milev“ High School of Mathematics

Pleven, Bulgaria

 нагоре


 

  

КАДРОВАТА КРИЗА В ОБРАЗОВАНИЕТО

 

Свежина Димитрова, ЦПЛР – НАОП „Николай Коперник“

Мария Нестерова, СУ „Найден Геров“ – Варна

Галина Германова, ГПЧЕ „Йоан Екзарх“ – Варна

 

Absract. Статията разглежда основните причини за липсата на достатъчно кадри в системата на образованието. Посочени са резултати от няколко изследвания в тази посока, както и вижданията на преподаватели от цяла Европа за дейности, които биха били успешни в борбата с кризата в европейското образование.

Според авторите за преодоляването на проблема трябва да се повишат икономическият и общият социален статус на българския учител, което може да се осъществи освен чрез повишаването на работните заплати в сектора и чрез квалификация на учителите, въвеждане на системи за кариерно развитие, за диференцирано заплащане на труда, обвързани с резултатите на учениците, и за награждаване на учителите.

Keywords: lack of sufficient staff; education system; studies; views of teachers; social status; wages; qualification; career development

 

THE STAFF CRISIS IN EDUCATION

 

Abstract. The article examines the main reasons for lack of sufficient staff in the education system. Shown are results of several studies in this direction and the views of teachers from across Europe on activities that would be successful in combating the crisis of European education.

According to the authors, in order to overcome the problem, the economic and general social status of the Bulgarian teacher must be increased, which can be achieved by raising wages in the sector, by qualification of teachers and introducing systems for career development, for differentiated pay work tied to pupils’ results and for teacher rewards.

 

Ms. Svejina Dimitrova

Nicolaus Copernicus National Astronomical Observatory with Planetarium

Varna, Bulgaria

 

Ms. Maria Nesterova

Naiden Gerov Secondary School

Varna, Bulgaria

 

Ms. Galina Germanova

Yoan Exarh Foreign Languages Secondary School

Varna, Bulgaria

 нагоре


 

 

ОЦЕНКАТА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА АКТИВНАТА ПОЛИТИКА НА ПАЗАРА НА ТРУДА НА ИНДИВИДУАЛНО НИВО В БЪЛГАРИЯ: ПРЕГЛЕД НА ИЗВЪРШЕНИТЕ ОЦЕНКИ И НАУЧЕНИ УРОЦИ

 

Ралица Симеонова-Ганева, Радостина Ангелова

Sofia University

 

Absract. В настоящата статия е направен преглед на методологичната рамка и иконометричните модели, които са използвани за оценка на въздействието на активната политика на пазара на труда (АППТ) на индивидуално ниво в България. Разгледаните оценки обхващат периода 2000 – 2017 г. и са проведени от различни академични или приложно-изследователски екипи за целите на планиране и оценка на публичните политики в рамките на политиката по заетостта. Направен е опит да бъдат обобщени оценените нетни ефекти от тринадесет проведени оценки на различни мерки, програми и интервенции на пазара на труда, както и да бъде проследена динамиката на въздействието им във времето. В заключение са формулирани препоръки, които биха могли да допринесат за подобряване на оценяването на въздействието и формулирането на мерки и политики. Също така са разгледани ограниченията на АППТ за оказване на въздействие върху социално-икономическите процеси и са формулирани препоръки за по-ефективното ѝ провеждане.

Keywords: review; methodological approach; econometric models; evaluations; impact assessment; labor market; Bulgaria; research; net effect; measures; programs; interventions; implementation

 

 

IMPACT ASSESSMENT OF ACTIVE LABOUR MARKET POLICY ON AN INDIVIDUAL LEVEL IN BULGARIA: A REVIEW OF THE ASSESSMENTS MADE AND LESSONS LEARNED

 

Abstract. This article presents a review of the methodological approach and econometric models used to evaluate the impact of active labour market policy (ALMP) at individual level in Bulgaria. The discussed evaluations are conducted by various academic or applied research teams for the purposes of planning and evaluating public policies under employment policy and cover the period 2005-2017. Here, we attempt to summarize the net effects of thirteen evaluation reports that include assessment of various measures, programs and interventions on the labour market as well as to capture the dynamics of the impact over time. In conclusion, the authors show recommendations for improvement of both the evaluation and the policy formulation. Discussed are also the limitations of the ALMP to influence the socio-economic processes and formulate some recommendations on its effective and efficient implementation.

 

Dr. Ralitsa Simeonova-Ganeva, Assoc. Prof.

Ms. Radostina Angelova, PhD student

Faculty of Economics and Business Administration

University of Sofia

Sofia, Bulgaria

 нагоре


 

 

ДОГОВОР ЗА АРЕНДА – ОБЩА ХАРАКТЕРИСТИКА. СЪПОСТАВКА С ДОГОВОРА ЗА НАЕМ НА ЗЕМЕДЕЛСКА ЗЕМЯ

 

Браян Златев

"Angel Kanchev", University of Ruse (Bulgaria)

 

Absract. Текстът има за цел да запознае читателите с института на договора за аренда в земеделието. Извършен е анализ на законовата уредба на договора съгласно Закона за арендата в земеделието (ЗАЗ), както и съпоставката му с договора за наем по Закона за задълженията и договорите (ЗЗД). В изложението е разгледано Тълкувателно решение № 2/2015 от 20.07.2017 г., постановено по т.д. № 2/2015 г., на ОСГТК на ВКС, както и редица други съдебни актове на върховните съдилища.

Keywords: lease; rent; agreement; supreme court; cassation

  

THE NATURE OF THE LAND LEASE AGREEMENT AND ITS COMPARISON WITH THE RENTAL AGREEMENT OF AGRICULTURAL LAND

 

Abstract. The present article is aimed at acquainting its readers with the land lease agreement. The work contains a comparison between the land lease agreement and the rental agreement. The text examines Interpretative Decision No. 2/2015 of the Supreme Court of Cassation, as well as a number of other judicial acts of the Supreme Courts.

 

Mr. Brian Zlatev

Angel Kanchev University of Ruse

7017 Ruse, Bulgaria

 нагоре


 

  

ПОЛОВИ РАЗЛИЧИЯ И ПОЛОВИ РОЛИ

 

Владимира Иванова

Varna Free University “Chernorizets Hrabar”

 

Absract. В настоящия текст са представени значимите, от гледна точка на социалната психология, физиологични и психологически различия между половете и установените за тях причини. Описани са стереотипите и основните теории за развитието на половите роли, като резултат от различията между мъжа и жената, както и начинът, по който повлияват Аз-концепцията на индивидите, социалния им живот и масовото съзнание в наши дни.

Keywords: gender differences; gender roles; gender identity; self-concept; social psychology problems; social dominating; sexism; emancipation

 

GENDER DIFFERENCES AND GENDER ROLES

 

Abstract. The text presents the physiological and psychological differences between the genders and the established reasons for them. Described are the stereotypes and the basic theories about the developing gender roles as a result of the differences between male and female, as well as the way they influence self-concept of the individuals, their social life and the consciousness of the mass in our days.

 

Ms. Vladimira Ivanova

Varna Free University “Chernorizets Hrabar”

9000 Varna, Bulgaria

 нагоре


 

 

ПРИЛОЖЕНИЕ НА SWOT АНАЛИЗА КАТО ОПЕРАТИВЕН ИНСТРУМЕНТ ПРИ УПРАВЛЕНИЕТО НА РЕГИОНАЛНАТА ИКОНОМИКА

 

Наталия Неделчева, Христина Коларова

"Angel Kanchev", University of Ruse (Bulgaria)

 

Absract. Целта на настоящата статия е да отрази ролята и възможните ефекти от акуратното разработване и прилагане на SWOT анализа като оперативен инструмент при управлението на икономиката на селските райони в България.

Keywords: regional economy; governance; rural areas; SWOT analysis; regional development

  

APPLICATION OF THE SWOT-ANALYSIS AS AN OPERATING INSTRUMENT IN THE MANAGEMENT OF THE REGIONAL ECONOMY

 

Abstract. The purpose of this text is to reflect the role and possible effects of the swift development and implementation of the SWOT analysis as an operational tool in the management of the rural economy in Bulgaria.

 

Dr. Nataliya Nedelcheva, Assoc. Prof.

Ms. Hristina Kolarova

“Angel Kanchev” University of Ruse

7017 Ruse, Bulgaria

 нагоре


 

  

ОРГАНИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ ЕКСПЕРИМЕНТ „ЖИВА КНИГА“

 

Радослава Иванова

“Nikola Stoychev” Razlog Vocational School Razlog, Bulgaria

 

Absract. В статията се описва организацията на педагогическия експеримент „Жива книга“. Важна роля за постигане на максимален резултат от усвояването на знанията върху любовната лирика на Яворов играе предварителната подготовка на урока, която включва опредeляне на екипи за работа по проекта и дейностите на учителя и учениците.

В таблична форма е представен ходът на урока, в който е приложен иновативният експеримент.

Keywords: pedagogical experiment; Living Book; learning; Yavorov; love poetry; lesson; project work; activities

  

ORGANIZATION OF THE PEDAGOGICAL EXPERIMENT “LIVING BOOK”

 

Abstract. The article describes the organization of the pedagogical experiment „Living Book“. An important role in maximizing the learning of Yavorov‘s love poetry plays the pre-training of the lesson, which includes assigning teams for project work and teacher and student activities.

The tabular form the text presents the course of the lesson in which the innovative experiment is applied.

 

Ms. Radoslava Ivanova

Nikola Stoychev Razlog Vocational School

Razlog, Bulgaria

 нагоре


 

 

GOLF TOURISM – COURSE SYLLABUS

 

Abstract. This course syllabus for teaching Golf Tourism in vocational schools provides reasonable coverage of the needed competencies. The guidelines were developed in accordance with the strong request expressed by the sector for the need to implement quality initial vocational training relevant to golf employers’ needs. It aims to provide reasonable coverage of different sectors of the golf industry, some of its key issues as well as essential tourism management principles, such as understanding consumer behavior, planning issues, developing a marketing plan, etc.  The training modules include theoretical material, tutorials, project-based lessons, group workshop activities, project work. The teaching materials can be used in two ways: first, as separate activities related to Golf Tourism that can be integrated in Tourism classes, as well as an autonomous course for teaching Golf Tourism including lectures, seminars, workshops and small projects which can be implemented as an optional subject.

Keywords: golf; tourism; vocational school; training; golf industry; project; lesson

 

Dr. Elena Sayanova

Nikola Stoychev Razlog Vocational School

Razlog, Bulgaria

 нагоре


 

 

ТЕМАТА „ХОЛОКОСТ“ – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО ЗА УЧИТЕЛЯ И УЧЕНИЦИТЕ

  

Анета Тумбева

“Nikola Stoychev” Razlog Vocational School Razlog, Bulgaria

 

Absract. Чрез настоящата разработка представям дидактически игри, чиято цел е да се акцентира на уроците по памет в училище – важни, но не толкова широко застъпени в учебните програми по философски цикъл и история. Учителят има свободата да подбере и адаптира подобни задачи съобразно възрастта на учениците и преподавания предмет. Обществото ни е изправено пред необходимостта за възпитаване на младите хора в повече толерантност и взаимна подкрепа, като основен акцент са примерите от историята, които не бива да бъдат забравяни. И тук е ролята на учителя, който помага за формирането на тези ценности, като изправя ученика пред конкретни морални дилеми и възможности да анализира текстове, да прави собствени заключения за поуките от историческите събития.

Keywords: Holocaust; values; civil society; human rights

  

THE HOLOCAUST TOPIC – A CHALLENGE FOR THE TEACHER AND STUDENTS

 

Abstract. This work presents didactic games aimed at emphasizing remembrance lessons at school – important, but not so widely used in philosophical cycle and history curricula. The teacher has the freedom to select and adapt similar tasks according to the age of the students and the subject. Our society faces the need to educate young people in more tolerance and mutual support, with the main focus being the examples of history that should not be forgotten. And here is the role of the teacher who helps to form these values by putting the student in front of specific moral dilemmas and opportunities to analyze texts, to make his own conclusions about the lessons learned from historical events.

 

Ms. Aneta Tumbeva

Nikola Stoychev Razlog Vocational School

Razlog, Bulgaria

 нагоре


 

 

РАБОТНИТЕ ЛИСТОВЕ КАТО ФОРМА ЗА АКТИВИЗИРАНЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА РАБОТА НА УЧЕНИЦИТЕ В ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ В Х КЛАС

 

Донка Андреева, Светлин Стоянов

Природо-математическа гимназия „Васил Друмев“ – Велико Търново

 

Absract. Въпросът за самостоятелната дейност на учениците и средствата за нейната организация има богата история. Съществува многообразие на подходите, предлагани в изследванията на педагози, психолози, дидактици и методици, при решаването на проблема за мястото и ролята на самостоятелната работа на учениците. Различни са средствата и методите за организиране на самостоятелната работа на учениците в рамките на учебния час. Предлагам два работни листа, свързани с разработване на учебни единици от периода след Втората световна война. Единият е на тема „Великобритания след 1945 г.“.

Другият представен работен лист е на тема „Перспективите пред променящата се Централна и Източна Европа“.

Keywords: worksheet; study units; students; history

 

WORKSHEETS AS AN ENHANCEMENT TOOL FOR STUDENTS’ INDIVIDUAL WORK IN HISTORY CLASSES IN 10TH GRADE

 

Abstract. The matter of students’ individual work and the means for its organization have rich history. There are a variety of approaches taken in the researches of pedagogues, psychologists, didactologists аnd methodologists for solving the issue with the place and role of students’ individual work. It is necessary to distinguish individuality as a personality trait from individual work as a means of forming this trait. The nature of individuality as a human trait lies in students’ need and capability to find the answers for problems new to them and to figure out new ways for dealing with them. This character feature is formed in the process itself which might be reproducing or creative.

Ms. Donka Andreeva
Senior Teacher in History and Civilization

Mr. Svetlin Stoyanov
Teacher in History and Civilization
High School of Mathematics and Natural Science ”Vasil Drumev“
10, Vela Blagoeva St.
5000 Veliko Tarnovo, Bulgaria

нагоре


УЧЕБНА ПРОГРАМА ЗА ОБУЧЕНИЕ ПО ГЕОГРАФИЯ И ИКОНОМИКА (ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДГОТОВКА – ПРОФИЛ „ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ“, VІІІ КЛАС)

 

Генка Минчева
Природо-математическа гимназия „Васил Друмев“ – Велико Търново

 

Abstract.. Настоящата статия представя разработена учебна програма за обучение по география и икономика в VІІІ клас на първи гимназиален етап във факултативните учебни часове (раздел В по рамковия учебен план за профилирано обучение с интензивно изучаване на чужд език, профил „Икономическо развитие“, и училищния учебен план за учебната 2017/2018 г.).
Keywords: syllabus; geography; economics; high school; educational stage

 Настоящата статия представя разработена учебна програма за обучение по география и икономика в VІІІ клас на първи гимназиален етап във факултативните учебни часове (раздел В по рамковия учебен план за профилирано обучение с интензивно изучаване на чужд език, профил „Икономическо развитие“, и училищния учебен план за учебната 2017/2018 г.).
Keywords: syllabus; geography; economics; high school; educational stage

 

SYLLABUS FOR GEOGRAPHY AND ECONOMICS STUDIES (COMPLEMENTARY COURSE – ECONOMIC DEVELOPMENT PROFILE, 8TH GRADE)

  

Abstract. This paper presents a syllabus developed for Geography and Economics Studies in 8th grade of the first high school educational stage in the complementary course (section C according to the curriculum framework for profile education with an intensive foreign language course, “Economic Development” profile and a school syllabus for 2017/2018 school year).

 

Ms. Genka Mincheva

High School of Mathematics and Natural Science ”Vasil Drumev“

5000 Veliko Tarnovo, Bulgaria

 нагоре


 

 

ДОБРИ ПРАКТИКИ И НОВИ ФОРМИ ЗА ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ И ИЗЯВА НА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ

(ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ЛИТЕРАТУРЕН КОНКУРС ОТ УЧЕНИЦИ)

 

Камелия Станчева, Деян Друмев

Природо-математическа гимназия „Васил Друмев“ – Велико Търново

 

Absract. Целта на настоящата разработка е да представи дейността на литературен клуб „Ерато“ в ПМГ „Васил Друмев“ – Велико Търново, като форма за осмисляне на свободното време на учениците чрез ефективно задоволяване на специфичните им образователни нужди и предоставяне на възможности за предпочитана личностна изява и развитие на интелектуалния им потенциал. Изложението проследява основните моменти от организирането на третото поредно издание на литературния конкурс „Пролет в Търновград“. Анализирана е ролята на всяка конкретна дейност – изготвянето на статута в съдържателно и техническо отношение; изпълнената с много предизвикателства и изискваща сериозни знания по литература подготовка за участие с произведение; изготвянето на литературно-музикалния сценарий и провеждането на заключителния етап за развитието на творческия потенциал на учащите. Отделено е място за етапите от предпечатната подготовка на сборника с произведенията на участниците – сложен процес, изискващ сериозни информационно-технологични умения.

Keywords: activities; literary club; students; free time; specific educational needs; individual talents; intellectual potential; IT skills

  

GOOD PRACTICES AND NEW FORMS OF INTEREST AND EXPRESSIONS OF CHILDREN AND STUDENTS (ORGANIZING AND CONDUCTING A LITERARY CONTEST BY STUDENTS)

 

Abstract. The purpose of this paper is to present the activities of literary club ERATO at “Vasil Drumev” Science and Mathematics High School, Veliko Tarnovo, as a means of effectively making use of the students’ free time by meeting their specific educational needs and providing platform for their individual talents as well as developing their intellectual potential. The text focuses on the main points of the organization of the literary competition Spring in Tarnovgrad. It also analyses the role of each activity – the work on the contents and technical aspects of the of the Status; the preparatory work which includes a lot of challenges and requires in-depth knowledge of literature; the selection of the literary and musical works for the script of the event and the realization of the final stage for the development of the students’ creative potential. It also focuses on the drafting of the students’ collection of works, a very complex process which requires special IT skills.

 

Ms. Kamelia Stancheva

Mr. Deyan Drumev

High School of Mathematics and Natural Science ”Vasil Drumev“

5000 Veliko Tarnovo, Bulgaria

нагоре


 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПрофесионално образование, година XX, книжка 1, 2018 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XX, книжка 2, 2018 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XX, книжка 3, 2018 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2018 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Mathematics and Informatics, Number 4/2018, Volume 61

Next article

Chemistry, Number 5/2018, Volume 27

Next article

Chemistry, Number 5/2018, Volume 27

Силна наука за силна Европа

Силна наука за силна Европа

МОН ще проверява за скрити отсъствия

МОН ще проверява за скрити отсъствия

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"