"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2018 г.

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2018 г.

от
16-12-2018
in Съдържание на сп. „Педагогика“, 2018 г.
A A

ПЕДАГОГИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ, ГОДИНА XC, 2018

 

PEDAGOGY
BULGARIAN JOURNAL ОF EDUCATIONAL
RESEARCH АND PRACTICE
VOLUME 90, 2018

 

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

 

Страници / Pages
Книжка 1 / Number 1: 1 – 152
Книжка 2 / Number 2: 153 – 304
Книжка 3 / Number 3: 305 – 448
Книжка 4 / Number 4: 449 – 592
Книжка 5 / Number 5: 593 – 736
Книжка 6 / Number 6: 737 – 880
Книжка 7 / Number 7: 881 – 1024
Книжка 8 / Number 8: 1025 – 1176
Книжка 9 / Number 9: 1177 – 1328

 

70 YEARS WORLD ORGANIZATION OMEР / 70 ГОДИНИ СВЕТОВНА ОРГАНИЗАЦИЯ ОМЕП
972 – 980 Интеркултурната чувствителност на учителя като предпоставка за мирно и достойно бъдеще на децата [Intercultural Sensitivity of the Teacher as a Prerequisite for a Peaceful and Dignified Future for the Children] / Лора Спиридонова / Lora Spiridonova
980 – 993 Успешна социализация и социална интеграция за всяко дете чрез формиране на ключови социални компетентности и (меки) умения [Successful Socialization and Social Integration for Every Child, through the Formation of Key Social Competences and (Soft) Skills] / Юлия Дончева / Julia Doncheva
993 – 1001 Ефективна организация на процесa на адаптация от семейна към институционализирана образователна среда – ключ към успешната социализация на детето [Effective Organization of the Process of Adaptation from the Family to the Institutional Educational Environment – a Key to the Successful Socialization of Children] / Диана Андонова / Diana Andonova
1001 – 1011 Радостта от общуването на чужд език в детството [The Joy of Communicating in a Foreign Language in Childhood] / Екатерина Софрониева, Христина Белева / Ekaterina Sofronieva, Christina Beleva

 

135 YEARS PRE-SCHOOL EDUCATION IN BULGARIA / 135 ГОДИНИ ПРЕДУЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ В БъЛГАРИЯ
476 – 501 Целите за стимулиране на преживяванията и личностно значимият детски опит в контекста на индивидуалния образователен напредък в детската градина [Goals of Stimulating Emotional and Personally-Significant Experiences in Children in the Context of Individual Educational Progress in Kindergarten] / Розалина Енгелс-Критидис / Rozalina Engels-Kritidis
501 – 522 Комплексна методика за идентификация на деца в предучилищна възраст с риск за специфични нарушения на четенето [Complex Methodology for Identifying of Preschool Children at Risk of Specific Reading Disabilities] / Диана Игнатова / Diana Ignatova
522 – 535 Кажи и покажи: за ролята на жестовете в езиковото обучение [Say it and Show it: on the Role of Gestures in Language Education] / Екатерина Софрониева / Ekaterina Sofronieva
535 – 541 Интерактивната дъска в педагогическото взаимодействие при децата от предучилищна възраст [Interactive Whiteboard in the Pedagogical Interaction in Preschool Children] / Галина Георгиева / Galina Georgieva

 

ANNIVERSARY / ЮБИЛЕЙ
1015 – 1018 Проф. д-р Елена Русинова-Бахудейла [Prof. Dr. Elena Roussinova-Bahoudaila] / Розалина Енгелс-Критидис / Rozalina Engels-Kritidis

 

CLASSICS IN PEDAGOGY / КЛАСИЦИ В ПЕДАГОГИКАТА
455 – 476 Играта и нейната роля в психическото развитие на детето [The Game and its Role in the Child‘s Mental Development] / Лев Виготски / Lev Vygotsky

 

DOCTORAL RESERCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
570 – 582 The Application of Information and Communication Technologies (ICT) in the Education of Children with Mild Intellectual Disabilities (ID) / Efstratios Pantelis
673 – 691 Формиране на езиковите и речевите компетентности на учениците от етническите малцинства чрез технология за стимулиране процеса на ограмотяване в условията на семейна среда [Formation of Language and Speech Competences of Ethnic Minority Students through a Technology for Stimulating the Literacy Process in Family Conditions] / Даниел Полихронов / Daniel Polihronov
691 – 700 Модел за превантивна и психолого-консултативна работа в община Стара Загора [А Model for Preventive and Psychological-Consultative Activities in Stara Zagora Municipality] / Румен Василев, Весела Марева / Roumen Vasilev, Vesela Mareva

 

FOREIGN EXPERIENCE / ЧУЖДЕСТРАНЕН ОПИТ
561 – 570 Педагогический коучинг „Спешите дети, будем учиться летать!“ [Pedagogical Training „Hurry up Kids, We‘ll Learn to Fly!”] / Mагавина Карлыгаш / Magavina Karlagach
700 – 706 Realization of Multicultural Education in the Aspect of Intercultural Communication / Anzhelina A. Koriakina

 

HISTORY OF EDUCATION / ИСТОРИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
664 – 673 Планомерно психическо развитие (По случай 115 г. от рождението на П.Я. Галперин) [Consistent Psychological Development (On the Occasion of the 115th Anniversary of P. Galperin)] / Любомир Георгиев / Lubomir Georgiev

 

INCLUSIVE EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
1031 – 1132 Защо приобщаващо образование? [Way Inclusive Education?] / Ива Бонева / Iva Boneva
1032 – 1152 Ролята на учителските нагласи в приобщаването на различните деца. Преглед и анализ на основни социално-психологически теории за нагласите, тяхното естествено и нарочно формиране [The Role of Teachers’ Attitudes in Including Different Children. Overview and Analysis of the Main Socio-Рsychological Theories on Attitudes, their Natural and Purposeful Formation] / Ива Бонева / Iva Boneva
1052 – 1167 Роля на психолога в приобщаващото образование [The Psychologists’ Roles in Iinclusive Education] / Анета Атанасова / Аneta Atanasova
1067 – 1183 Функционално оценяване на потребностите и практически техники за успешното приобщаване на децата с увреден слух в общообразователната среда [Functional Assessment of Needs and Strategies for Successful Inclusion of Hearing-Impaired Children in Regular Schools] / Неда Балканска / Neda Balkanska
1083 – 1095 Консултирането в логопедичната практика: в помощ на процеса на приобщаване [Consulting in Speech-Language Therapy Practice: a Support to Inclusion Process] / Елена Бояджиева-Делева / Elena Boyadjieva-Deleva
1095 – 1110 Грижата за подобряване на психоемоционалния климат в екипа – насоки за ръководството и учителите на едно училище [Care for Improving the Psycho-Emotional Climate in the Team – Guidance for School Principals and Teachers] / Стефка Чинчева / Stefka Chincheva
1110 – 1122 Относно въпроса с проблемите в поведението на учениците (В подкрепа на Закона за предучилищното и училищното образование) [On the Issue of Problem behavior of Students (In Support of the Law of Pre-School and School Education)] / Анет Маринова / Anette Marinova
1122 – 1134 Професионалният опит и подготовката на учителите за успешна реализация на приобщаващо образование в детските градини [Teachers’ Professional Experience and Qualification for Successful Inclusion in the Kindergartens] / Mария Атанасова-Трифонова, Анна Александрова-Караманова, Любослава Пенева / Maria Atanasova-Trifonova, Anna Alexandrova-Karamanova, Luboslava Peneva

 

INNOVATION IN EDUCATION / ИНОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИЕТО
159 – 174 Неравенство в системата на училищното образование [Inequality in the School Education System] / Елена Лавренцова / Elena Lavrentsova
174 – 184 Учителите за продължаващата професионална квалификация на педагогическите кадри в България [Teachers Opinion about the Continuing Professional Qualification of Pedagogical Staff in Bulgaria] / Илиана Петкова / Iliana Petkova
184 – 194 Съвременни метаморфози на взаимоотношенията в детската група [Modern Metamorphoses of the Relationships in the Children‘s Group] / Веселина Иванова, Виолета Кърцелянска-Станчева / Veselina Ivanova, Violeta Kartselyanska-Stancheva
194 – 205 Професионални характеристики и качества на учителя [Professional Characteristics and Qualities of the Teacher] / Мария Тенева / Maria Teneva
205 – 215 Педагогически оптимизъм – измерение на професионализма [Pedagogical Optimism – Dimension of Professionalism] / Иванка Шивачева-Пинеда / Ivanka hivacheva-Pineda
215 – 223 Schools and Universities as Social Institutions / Emilj Sulejmani, Shikjerije Sulejmani
223 – 236 Проблемно-продуктивната стратегия в обучението на учениците при решаване на текстови задачи по математика в I – IV клас [Problem-Productive Strategies in Students’ Education for Solving Mathematical Text Tasks in Primary School / Мария Темникова / MariaTemnikova
236 – 250 Относно усета за броене [About the Sense of Counting] Петър Петров, Мима Трифонова / Petar Petrov, Mima Trifonova
743 – 753 Приобщаващо образование – интерпретации и разбирания [Inclusive Education – Interpretations and Understandings] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
753 – 765 Изследователски подход към технологията на интердисциплинарното обучение [Research Approach to the Technology of Interdisciplinary Training] / Румяна Неминска / Rumyana Neminska
765 – 775 Eвропейската кредитна система в професионалното образование и обучение като инструмент за насърчаване на ученето през целия живот [The European Credit System for Vocational Education and Training as a Tool for Promotion of the Lifelong Learning] / Силвия Цветанска / Silvia Tsvetanska
775 – 785 Позитивна учебна среда [Positive Learning Environment] / Валентинa Шарланова / Valentina Sharlanova
785 – 794 Development of Entrepreneurial Competences in Primary School System in the Republic of Croatia, with a Focus on Competences for Social Entrepreneurship / Kristina Lauš, Siniša Opić
794 – 805 Qualitative Evaluation for the Reasons of Foreign Language Learning Handan Köksal
805 – 817 Senior Citizens’ Existential Needs and Education for the Meaning of Life /
Joanna Łukasik, Norbert Pikuła, Katarzyna Jagielska
817 – 827 Зрително възприемане на устната реч и четенето – две визуални системи в комуникацията на глухи деца [Speechreading and Reading – Two Visual Systems in Communication in Deaf Children] / Дияна Георгиева, Diyana Georgieva
827 – 836 Формиране у студентите по „Социална педагогика“ на компетенции за изграждане на мрежи за социалнопедагогическа подкрепа [Forming Competencies for Building Social Support Networks in Social Pedagogy Students] /
Цвета Делчева / Tsveta Delcheva
836 – 847 Проучване нагласите на студенти педагози към приобщаващото образование като неизменна част от правото на образование [Studying Attitudes of Students Pedagogues towards Inclusive Education as an Integral Part of the Right to Education] / Ваня Петрова, Генчо Вълчев / Vanya Petrova, Gencho Valchev
847 – 859 Ролята на заниманията по изобразително изкуство като форма на превенция на отпадането от училище [The Role of Art Activities as a Form of School Dropout Prevention] / Ани Златева, Катя Тинева-Гюрковска, Петър Петров / Ani Zlateva, Katya Tineva-Giurkovska, Petаr Petrov

 

IN MEMORIAN
432 – 440 Професор д-р Марга Георгиева – ярко проявление на синергичността в науката, професията, живота [Prof. Dr. Marga Georgieva – a Clear Manifestation of Synergy in Science, Profession, Life] / Даринка Гълъбова, Darinka Galabova

 

NEW BOOKS / КНИЖНИНА
295 – 298 Насилието не решава конфликти [The Violence Does Not Resolve Conflicts] / Марина Николова / Marina Nikolova
582 – 585 Стереотипизация на етническите взаимоотношения при съвременните млади българи [Stereotyping of Ethnic Relations in Contemporary Young Bulgarians] / Ваня Божилова / Vanya Bozhilova
726 – 730 Парародителската грижа във фокуса на един социалнопедагогически анализ [Careful Care in the Focus One Socio-Pedagogical Analysis] / Траян Попкочев, Trayan Popkochev
1011 – 1115 Ново теоретико-практическо изследване на детското творчество [New Theoretical-Practical Research on Children’s Creativity] /Ася Велева / Asya Veleva
1168 – 1170 Споделено мнение [Schared Оpinion] / Йосиф Нунев / Yossif Nunev

 

NON-FORMAL EDUCATION / НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
8 – 10 Неформалното образование: тема с продължение [Non-formal Education: a Subject with a Continuation] / Силвия Николаева / Silvia Nikolaeva
10 – 26 Неформално и формално образование – ефекти на свързаността [Non-formal and Formal Education – the Effects of Connectivity] / Силвия Върбанова / Silvia Varbanova
26 – 46 „Образователен театър“ на сцената на неформалното образование в България [Educational Theater on the Stage of Non-formal Education in Bulgaria] / Радка Василева / Radka Vassileva
46 – 62 За перспективите и възможностите на неформалното образование за развитие на природонаучната грамотност на учениците / [Prospects and Opportunities for Developing Students’ Scientific Literacy through Non-formal Education] /
Иса Хаджиали, Явор Киряков, Александър Милушев / Isa Hadjiali, Yavor Kiryakov, Alexander Milushev
62 – 71 Анимационни проекти, основани на модел по образователна драма в началното училище [Animation Projects Based on a Model of Educational Drama in Primary School] / Мария Николова / Mariya Nikolova
71 – 81 Интердисциплинарно неформално обучение на талантливи ученици от Софийската математическа гимназия [Interdisciplinary Non-formal Learning for Talented Students from the Sofia High School of Mathematics] / Александрия Генджова, Борис Толев / Alexandria Gendjova, Boris Tolev
81 – 91 Образователни ресурси за превенция на дискриминацията и насилието
в масовия спорт в училище и в спортни клубове [Educational Resource for Prevention of Discrimination in Grassroots Sports in School and Sport Clubs] / Пенка Кожухарова, Чавдар Стойчев, Надежда Йорданова, Теодора Симеонова / Penka Kozhuharova, Chavdar Stoychev, Nadezhda Yordanova, Teodora Simeonova
91 – 104 Неформално професионално развитие за учители с фокус върху приобщаващото образование – възможностите на онлайн обучението през опита на Центъра за приобщаващо образование [Non-formal Professional Development for Teachers with a Focus on Inclusive Education – On-line Learning Opportunities Presented through the Experience of Centre for Inclusive Education] / Маргарита Аспарухова, Лилия Кръстева-Пеева / Margarita Asparuhova, Lilia Krasteva-Peeva
311 – 336 Образование и обучение на възрастни – поглед към образователните модели и практически полета от началото на XX век и до днес [Adult Education and Training – a Look at the Educational Models and Practical Fields from the Beginning of the 20th Century until Now] / Ваня Божилова / Vanya Bozhilova
336 – 346 Неформалното образование на възрастни в България [Non-formal Adult Education in Bulgaria] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
346 – 362 Българското професионално образование в неформални и/или формални неизменни перспективи [Bulgarian Vocational Education in Non-Formal and/or Formal Invariably Perspectives] / Яна Рашева-Мерджанова, Илиана Петкова / Yana Rasheva-Merdjanova, Iliana Petkova
362 – 373 Кариерно развитие и неформално образование [Career Development and Non-Formal Education] / Валентина Шарланова / Valentina Sharlanova
373 – 384 Възможности на работодателите за подготовка на персонала [Possibilities of Employers for Staff Training] / Вяра Гюрова, Любов Попова / Viara Gyurova, Lubov Popova
384 – 395 Ограмотяване на възрастни в мултикултурна среда – специфика и проб­леми [Adult Literacy Teaching and Learning in Multicultural Environment – Specifics and Problems] / Нели Иванова / Neli Ivanova
887 – 899 Менторството като подход за неформална социалнопедагогическа подкрепа на деца в риск [Mentoring as an Approach for Non-formal Socio-educational Support to Children at Risk] / Розалия Кузманова-Карталова, Катерина Златкова-Дончева / Rozalia Kuzzmanova-Kartalova, Katerina Zlatkova-Doncheva
899 – 909 Музеят и „културата на участие“ – проекции в български образователен контекст [Museum and Participatory Culture – Projections in Bulgarian Educational Context] / Вася Делибалтова, Соня Пенкова / Vassya Delibaltova, Sonya Penkova
909 – 917 Практики на неформално образование в социална услуга „наблюдавано жилище“ [Non-formal Educational Practices in Social Service “Observed Housing”] / Aлександър Ранев / Aleksander Ranev
917 – 921 Практически модели за родителска взаимопомощ [Practical Models for Parents’ Mutual Support] / Лилия Петрова / Lilia Petrova
921 – 936 The Challenge of Achieving High Quality Non-formal Teaching in Community Settings / Terry Price
936 – 943 Детско-юношеските библиотечни отдели – неформално образование в сянката на институционализираното образование [Library Departments of Children and Juvenile Literature – Non-Formal Learning in the Shadow of the Official Educational System] / Люба Димитрова / Lyuba Dimitrova
943 – 953 Специфика на възпитанието в спортните клубове: актуалност и предизвикателства [The Specific Upbringing in Sport Clubs: Actuality and Challenges] / Снежана Попова, Благой Калпачки / Snezhana Popova, Blagoi Kalpachki
953 – 962 Капацитет на читалището за неформално образование: реален и по-тенциален ресурс [The Capacity of Bulgarian House for Education and Culture for Non-Formal Education: Real and Potential Resource] / Емилия Лисичкова / Emilia Lisichkova

 

PARENT-SCHOOL PARTNERSHIP / ПАРТНЬОРСТВО УЧИЛИЩЕ – РОДИТЕЛИ
118 – 121 Партньорство училище – родители [Parent-School Partnership] / Янка Такева / Yanka Takeva
121 – 129 Новите педагогически парадигми и взаимодействието с деца и родители в образованието [New Pedagogical Paradigm and Interaction with Children with Parents in Education] / Нели Бояджиева / Neli Boiadjieva
129 – 133 Добри практики „Партньорство родители – училище“ [Good Practices – Partnership School – Parents] / Мехмед Имамов, Калинка Гайтанинчева / Mehmed Imamov. Kalinka Gaitanincheva
133 – 139 Взаимодействие училище и родители [Partnership School – Parents] / Тинка Попова / Tinka Popova
139 – 143 Как се намира пътят към доброто взаимодействие между училище и родители [How to Find the Way of Good Interaction between School and Parents? / Татяна Михайлова / Tatiana Mihailova
143 – 145 Взаимодействие училище и семейство [School and Family Interaction] / Бойко Свиленов / Boyko Svilenov

 

RIGHTS OF THE CHILD / ПРАВА НА ДЕТЕТО
1189 – 1216 Трябва да се борим за правата на детето – педагогическите идеи на Корчак от перспективата на Омбудсмана по правата на детето [We Must Fight for the Rights of the Child – Pedagogical Ideas of Korczak from the Perspective of the Ombudsman of the Rights of the Child] / Марек Михалак / Marek Michalak
1217 – 1223 Правата на децата в глобализираното ни съвремие – между индивидуалността/уникалността и равенството [Chidren`s Rights in our Globalized Modernity – between Individuality/Uniqueness and Equality] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
1224 – 1232 Правата на детето в делото на Ирена Сендлерова [The Rights of the Child in the Work of Irena Sendlerowa] / Адам Солак / Adam Solak
1233 – 1252 Закрила на децата в българия (исторически аспекти) [Child Protection in Bulgaria (Historical Overview) / Албена Чавдарова / Albena Chavdarova
1253 – 1264 Правото на живот на детето: помощ и спасителна дейност по време на Втората световна война (1939 – 1945) (скициране на проблема) [The Right of the Child to Life: Help and Life-Saving Activity During the World War II
(1939 – 1945) (Sketching the Problem)] / Веслав Тайс / Wiesław Theiss
1265 – 1272 Правата на децата и гражданското образование [Civic Education and Children‘s Rights] / Лиляна Стракова / Lilyana Strakova
1273 – 1283 Януш Kорчак – класик на европейската педагогика на детството, предвестник на правата на детето [Janusz Korczak – Classic of the European Pedagogy of the Childhood – Herald of the Chilren`s Rights / Барбара Смолинска-Тайс / Barbara Smolińska-Theiss
1284 – 1295 Правата на детето през погледа на студенти педагози [The Rigths of the Child through the Eyes of the Students Pedagogues] / Йорданка Николова, Даниела Рачева / Yorganka Nikolova, Daniela Racheva

RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
104 – 118 Взаимовръзка между културния произход, социалния статус на бъдещия ученик и неговата училищна готовност [The Relationship between Cultural Origin, Social Status of the Future Student and His or Her “School Readiness”] / Mария Tенева / Maria Teneva
250 – 268 Онтогенеза и развитие на съвременното дете и функционирането му в семейството [Ontogenesis and Development of Modern Child and its Functioning within the Family Unit] / Светослава Съева / Svetoslava Saeva
268 – 278 Неформални методи в обучението на ученици в Република Kипър [Non-formal Methods in Teaching Students in the Republic of Cyprus] / Милен Замфиров, Йоргос Леонтиу / Milen Zamfirov, Giorgos Leontiou
278 – 286 За етичните кодекси в сферата на образованието [For Ethical Codes in the Field of Education] / Георги Георгиев / Georgi Georgiev
395 – 410 Педагогическата концепция на йезуитското училище „Ел Клот“ [The Pedagogical Concept of the Jesuit School El Clot] / Марияна Илиева, Елеонора Петрова / Mariyana Ilieva, Eleonora Petrova
410 – 432 Ролята на личността на учителя и нравственото възпитание [The Role of the Teacher‘s Personality and the Moral Upbringing of Children] / Галина Яхова / Galina Yahova
541 – 555 Трудовата мотивация на учителите [Work Motivation of Teachers] / Динко Господинов / Dinko Gospodinov
555 – 561 Детски конференции [Children’s Conferences] / Боряна Иванова / Borjana Ivanova
599 – 620 Стратегии за организиране на диференцирано обучение [Strategies for Organizing Differentiated Training] / Радка Василева / Radka Vasileva
620 – 640 Тормозът между учениците (емпирично изследване) [Bullying among Students (Empirical Study)] / Донка Никова / Donka Nikova
640 – 644 Несъзнателното учене като път за заучаването на учебна мотивация [Unconscious Learning as a Way for Learning of Studying Motivation] / Александър Кръстев / Aleksandar Krastev
644 – 657 Приобщаващото образование – философски, социални и образователни перспективи [Inclusive Education – Philosophical, Social and Educational Perspectives] / Ива Бонева / Iva Boneva
657 – 664 Иновативни варианти за развитие на речевия слух в предучилищна възраст [Innovative Approaches for Developing Speech Hearing in Preschool Age] / Екатерина Чернева / Ekaterina Cherneva
859 – 866 Обърната класна стая (Flipped classroom) – същност, развитие и дизайн [Flipped Classroom – Eessence, Development and Design] / Стоянка Георгиева-Лазарова / Stoyanka Georgieva-Lazarova
866 – 874 Flipped Classroom Experience in a Higher Education Context / Szilvia Simándi
962 – 972 Развитие на европейските концепции за обучението по комуникация на студентите по медицина [Development of European Concepts on Communications Training of Medical Students] / Кристина Стоянова / Kristina Stoyanova
1134 – 1151 Компетенции на учителите да обучават възрастни учащи се [Teacher Competences to Teach Adult Students] / Ваня Божилова / Vanya Bozhilova
1151 – 1160 Културният контрастен опит като отправна точка за междукултурните и културните процеси на учене [Cultural Contrast Experience as a Point of View about the Intercultural and Cultural Processes of Study] / Mина Хубенова / Mina Hubenova
1160 – 1168 Професор Георги Манев – житейски път и просветна политика [Professor Georgi Manev – Life and Educational Policy] / Емил Спасов / Emil Spasov
1296 – 1311 Съвременни аспекти на гражданското образование в българското училище [Modern Aspects of Civic Education in the Bulgarian School] / Румяна Неминска, Илона Суличка / Rumyana Neminska, Ilona Sulichka

 

SHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
286 – 295 Управленското консултиране – възможност за поддържане на равновесие в позицията на директора като ментор за успешното управление в съв­ременното училище [Management Counseling – an Opportunity to Maintain a Balance in the Head Teacher‘s Position as a Mentor for Successful Management in Modern School] / Георги Георгиев / Georgi Georgiev
706 – 710 Връзки с обществеността – необходимият управленски подход в съвременното училище [Public Relations – the Required Management Approach
in the Contemporary School] / Надие Карагьозова / Nadie Karagyozova
710 – 719 Празниците и развлеченията в подготвителна група с деца от ромски произход за приобщаването им към образователната среда [Festivities and Entertainments in Preparatory Group for Children of Roma Origin Aimed at their Inclusion in the Educational Environment] / Румяна Гемишева / Rumiana Gemisheva
719 – 726 Парадигмата семиотика – език – дете при 6 – 7-годишните [Paradigm Semiotics – Language – Child in 6 – 7 Year Olds] / Жоржетина Атанасова, Любимка Габрова / Jorjetina Atanasova, Liubimka Gabrova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПедагогика, година XC, книжка 1, 2018 Default ThumbnailПедагогика, година XC, книжка 2, 2018 Default ThumbnailПедагогика, година XC, книжка 3, 2018 Default ThumbnailПедагогика, година XC, книжка 8, 2018

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Не Мишо, а бай ти Мишо!

Next article

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2018 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2018 г.

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2018

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2018 г.

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"