"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024

Пилотен проект на МОН и Google обхваща над 200 български училища

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-01-2024
in Новини 2024
A A
Снимка от срещата на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с регионалните мениджъри на Google за Европа, Африка и Близкия изток.
 Снимка: Пресцентър на МОН

Започва пилотен проект между МОН и Google, който ще обхване повече от 200 български училища. В тези образователни институции ще могат да се използват най-новите инструменти на технологичния гигант в сферата на образованието, включително и базирани на изкуствения интелект.

Това бе договорено по време на среща между министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с регионалните мениджъри на Google за Европа, Африка и Близкия изток. Разговорът се проведе в рамките на най-голямото изложение в света в сферата на образованието – BETT 2024 в Лондон. На него присъстваха и заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева и проф. Найден Шиваров, директор на Националния STEM център.

По време на срещата бяха представени функционалностите на част от инструментите, разработени от компанията. От Google обясниха, че още от 2015 г. използват функционалности на изкуствения интелект, за които често потребителите дори не подозират.

Нови решение за подпомагане на учителите

Сега обаче се разработват нови решения, насочени към улесняване и подпомагане на всекидневната работа на учителите. Анализът показва, че инструментите, които досега предоставят на училищата, спестяват средно по 10 часа седмично на учителите или повече от един работен ден. С функционалностите, до които ще имат достъп тези 200 български училища, спестеното време ще е дори по-голямо.

„Много училища в България имат добър опит с работата с тези продукти и затова страната ни иска да ги подкрепи и да им даде възможности да използват най-новите решения на глобално ниво“, подчерта министър Цоков.

Двете страни се договориха, че процесът може да започне още от април тази година, а от активността на училищата ще зависи тяхното подбиране. Проф. Цоков бе гост и в централата на Google в Лондон, която отговаря за повече от 50 държави в света.

Безплатен достъп до инструментите на Canva

Всички образователни институции ще имат достъп и до инструментите на Canva напълно безплатно, за което предстои да бъде подписано споразумение между МОН и компанията.

Това бе договорено по време на среща на министър Цоков с представители на австралийската фирма – водеща платформа за визуално оформление в света, която от години разработва специални функционалности, насочени към образованието.

Във всички страни те са безплатни, но е необходима активна позиция от страна на съответните министерства, каквато в България е липсвала досега. Към момента около 60 млн. студенти и учители от целия свят ползват тези функционалности всекидневно, а обхванатите ученици надхвърлят 600 хиляди.

Министър Цоков провежда и среща с представители на чешкото Министерство на образованието, младежта и спорта и Националния им педагогически институт, на която е обсъдена обмяната на опит при разработването на учебни програми и учебно съдържание между България и Чехия.

На срещата е представен опитът на Чехия в образованието, където през 2004 г. е направена сериозна реформа, оставила голяма автономия на училищата по отношение на учебните програми. Министър Цоков представи политиката на България в тази област и изрази интерес да се продължи диалогът на експертно ниво за обсъждане на добри практики, които могат да бъдат приложени и в страната ни.

България и Полша ще си сътрудничат в дигитализацията на образованието

Дигитализацията и използването на изкуствения интелект в образованието ще са основни теми, по които България и Полша ще си сътрудничат в сектора. Договореност за това е постигната на среща на проф. Цоков с представители на полското Министерство на националното образование.

Просветният министър посети полския щанд на изложението BETT и разговаря с компаниите и институциите, участващи на него. През последните години Полша е инвестирала около 100 млн. евро в платформа, сходна с българската „Дигитална раница“. В тази връзка двете страни се договориха да обсъдят взаимния си опит, който може да е полезен за намиране на най-добрите и работещи решения при надграждането и развитието на тези платформи.

Снимка на Министър Галин Цоков в Лондон
Министър Галин Цоков посети БНУ „Васил Левски“ в Лондон

В Лондон министър Цоков посети и най-голямото българско неделно училище в Европа – „Васил Левски“. По време на визитата ръководителят на училището Милена Везенкова благодари на МОН за последователната подкрепа през годините.

В школото, което тази година отбелязва 15 години от създаването си, се обучават 526 ученици. 176 от тях участват и в допълнителни училищни дейности.

Сред интересните нововъведения в училището е основаният през миналата година клуб „Медийна грамотност и журналистика“, който се води от журналиста Васил Христов.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН публикува насоки за използване на изкуствен интелект в училище Над 40 държави с интерес към Международната олимпиада по изкуствен интелект в България 415 кандидати в конкурсите за училищни директори МОН и Община Карлово ще работят за по-тясна връзка на бизнеса с образованието

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags GoogleДенятизкуствен интелектМОНпилотен проект

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Децата не се раждат с компетенции

Next article

Учениците от област Пловдив ще учат онлайн за седмица

Next article
Учениците от област Пловдив ще учат онлайн за седмица

Учениците от област Пловдив ще учат онлайн за седмица

София (29 януари 2024) В Министерски съвет се провежда брифинг във връзка с предложението на правителството за отпадане на таксите за обучение на студенти и докторанти. На снимката: председателят на Националното представителство на студентските съвети Даниел Парушев (дясно), министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков (втори отдясно), народният представител от ГЕРБ-СДС Теменужка Петкова (ляво) и министър-председателят акад. Николай Денков (втори отляво). Снимка: Христо Касабов/БТА (БТ)

Правителството предлага безплатно висше образование

Държавата поема осигуровките на учениците в дуално обучение

Държавата поема осигуровките на учениците в дуално обучение

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"