"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 5, 1-7.02.2024 г.

Устройства за ученици с дислексия

Елена Василева от Елена Василева
31-01-2024
in Брой 5, 1-7.02.2024 г.
A A

Учениците с дислексия, дисграфия, дискалкулия или смесен тип специфични нарушения на способността за учене ще могат да използват помощни устройства и средства, които да им осигурят достъпност на съдържанието на текстове, графики и други елементи от учебниците.

Това предвиждат промени в училищния закон, предложени от група народни представители и приети на първо четене от парламентарната Просветна комисия с 19 гласа „за“ и двама въздържали се.

Според текстовете учебните комплекти трябва да съдържат текстови файлове на учебника, чийто текст и съдържание могат да се адаптират за нуждите на учениците със специални потребности.

Въпросните технически устройства следва да бъдат избирани от педагогическите съвети и до 30 септември кметовете на общините следва да ги предоставят на училищата. У нас децата с дислексия са около 50 – 60 хиляди, а едно устройство е около 200 лв., изнесоха данни вносителите на законопроекта.

Доста от депутатите в Комисията заявиха, че уреждането на подобни въпроси не трябва да става в Закона, а в Наредбата за приобщаващо образование, каквато позиция сподели и МОН, което не подкрепи по същество поправките.

„Мястото на това предложение не е в Закона, така се нарушава логиката му, давайки приоритет на едно увреждане за сметка на другите. Ние обаче не можем да променим Наредбата, затова използваме Закона. Ще подкрепим това предложение като съдържание, а не като форма, за да накараме МОН да го направи. МОН може да предложи промени в Наредбата, които са още по-добри, но трябва да имаме увереност, че това ще се случи и че ще се дадат пари. Не бива да се пести от приобщаващо образование“, коментира председателят на Просветната комисия Красимир Вълчев.

Your Image Description

Свързани статии:

Първа област обяви грипна ваканция Наградите „Еврика“ – гаранция за качество Магията на „Сурва“ (ГАЛЕРИЯ) 200 хил. лв. за подготовка за PISA

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags дисграфиядислексияпомощни устройстваРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Наградите „Еврика“ – гаранция за качество

Next article

Снимка на броя: 32-рата българска антарктическа експедиция

Next article
Снимка на броя: 32-рата българска антарктическа експедиция

Снимка на броя: 32-рата българска антарктическа експедиция

Магията на „Сурва“ (ГАЛЕРИЯ)

Магията на „Сурва“ (ГАЛЕРИЯ)

Снимка на Елена и Цвети от радио FRESH

The Blonde Show: Make your day smile with Elena and Tsveti

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"