"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2024 Брой 10, 07.-13.03.2024 г.

Шах клуб откриват в Кермен

Играта ще развива логическото мислене на учениците, убеден е екипът на ОУ „Христо Смирненски“ в града

Зина Соколова от Zina Sokolova
10-03-2024
in Брой 10, 07.-13.03.2024 г.
A A
В училище възпитават децата на ценности и родолюбие. Снимки – ОУ „Христо Смирненски“ – Кермен

ОУ „Христо Смирненски“ в град Кермен има солидна история зад гърба си – миналата година училището отбелязва тържествено своя 150-годишен юбилей. Тези дни стана ясно, че е одобрен проектът за изграждане на STEM център в учебното заведение. Той ще обхваща предмети от направление природни науки – математика, информатика, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда. Центърът ще бъде разположен на втория етаж на училището, където кабинетите ще бъдат реновирани и модернизирани.

„Кандидатствали сме и за

високо технологично оборудване на три класни стаи,

които ще бъдат отделно от STEM центъра – казва директорката Ваня Куршумова. – Те ще бъдат оборудвани с интерактивен дисплей, с вграден компютърен модул. Ще има и лаптопи за учениците. В допълнение са предвидени учебни роботи, които да надграждат изучаването на информационните технологии в посока роботика. Подновяването на тези стаи се налага, за да можем да отговаряме на съвременните изисквания за образование, да задържаме децата в класните стаи и да надграждаме техните знания и практически умения. Искам да подчертая, че преподавателите ни по природни науки са високо квалифицирани.“

Предвиденото оборудване е съобразено с възрастовата група на учениците в основен етап на образование, допълва директорката. Поръчан е и

3D-принтер, предвиден за часовете по компютърно моделиране и информационни технологии.

Училището е малко, средищно, обхваща деца от 5 населени места. Сравнително отдалечено е от областния център Сливен. В момента в школото има 125 ученици. Но раждаемостта в населените места в района се увеличава и се предполага, че и учениците ще се увеличат, смятат педагозите. Децата са от различни етнически групи, но това не пречи за постигането на добри образователни резултати. В националните външни оценявания учениците от ОУ „Христо Смирненски“ в Кермен показват резултати на средно ниво.

„Децата ни са хубави, възпитани. Държим на ценностите, на неща, които ще са им нужни в живота – казва Куршумова. – Затова много ни беше нужен този проект, за да отговаряме на съвременните изисквания. По-голямата част от нашите ученици продължават образованието си след завършване на основното в  професионални гимназии, има и приети в математически. Затова се стремим да придобият знания и умения, които да им помогнат да се развият като качествени хора, да могат да се реализират на пазара на труда. Хубавото е, че нямаме ранни бракове.“

Директорката признава, че на всички педагози много ѝ им се иска да изучат бъдещи лекари, икономисти, учители и други висшисти, които да се върнат после в района и да спомогнат за развитието на града.

Усилията на екипа са насочени към това да извлекат най-доброто от деца, да ги изградят като личности, с които да се гордеят.

В училището има много групи за занимания по интереси, за да има за всяко дете по нещо, с което иска да се занимава най-много – клуб по народни танци, вокална и театрална група, футболен клуб.

Ваня Куршумова – директор на ОУ „Христо Смирненски“ – Кермен

„В момента започва друга наша идея – учениците ни да започнат да изучават шах, защото

тази игра развива много логическото мислене

– казва директорката. – И е много полезна за развитието им. С това още повече ще разнообразим техните занимания. Имаме и клубове за напреднали деца – по математика и информационни технологии. Даваме им възможност да се развиват в тази посока.“

Един от най-сериозните проблеми пред екипа е, че децата идват от най-различни семейства, голяма част от които са разделени – родителите са в чужбина, децата – тук. И училището остава основният фактор за тяхното възпитание и социализация. Освен това някои родители се хващат на сезонна работа, за по няколко месеца. Други – с години са зад граница.

И така се стига до куриоза в

I клас да има ученици, които са на 13 години и за първи път влизат в класна стая.

Дълги години са били в чужбина, работили са на полето и едва сега тръгват на училище. А подобни деца много трудно се интегрират, те не са ходили и на детска градина.

Освен това има и хора, които идват от други населени места, купуват тук имоти. Но децата им също не са интегрирани. И много често се налага учителите да работят извънредно, за да помогнат на изоставащите ученици да попълнят липсващите им знания.

В училището започва изпълнението на програма за работа с родители. Много от тях се интересуват от образованието на децата. Но има и други, които не са толкова ангажирани и затова педагозите се стараят да ги привлекат да участват по някакъв начин в учебния процес, да се опитват и те да мотивират децата си. И така заедно да постигнат целта да ги образоват, защото без образование няма как да се реализират на пазара на труда.

„Партньори сме в проект за краткосрочни обучителни курсове за възрастни, за да могат да валидират знания и да завършат основно и средно образование – както родители, така и наши бивши ученици, които не са успели да завършат. Доста запитвания имаме за този курс, кандидатите са повече от предвидените по проекта 26 бройки. Това ни радва, защото, колкото е по-грамотно населението – толкова по-високи резултати има и самата общност. Най-много искам да виждам грамотни, реализирани и щастливи хора“, казва в заключение директорка.

Your Image Description

Свързани статии:

Изграждане на умения за цял живот: СУ „Желязко Терпешев“ отговаря на нуждите на регионалния пазар на труда Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM Дисциплината гарантира сигурност Лекарство срещу дезинформацията: В 15. СУ „Адам Мицкевич“ в София развиват умения за отсяване на информацията в интернет и рефлекс за проверка на нейната достоверност

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags STEM центърКерменОУ „Христо Смирненски“Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Вълнуващият свят на детските мечти

Next article

В подкрепа на българистиката

Next article
В подкрепа на българистиката

В подкрепа на българистиката

Изграждане на умения за цял живот: СУ „Желязко Терпешев“ отговаря на нуждите на регионалния пазар на труда

Изграждане на умения за цял живот: СУ „Желязко Терпешев“ отговаря на нуждите на регионалния пазар на труда

Институтът INSAIT прие ключова европейска инициатива за изкуствен интелект

Институтът INSAIT прие ключова европейска инициатива за изкуствен интелект

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"