"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 23, 2023

Оценяват въздействието на Просветния закон

Стела Маринова от Стела Маринова
14-06-2023
in Брой 23, 2023
A A

Министерството на образованието и науката е в процес на въвеждане на последваща оценка на въздействието на Закона за предучилищно и училищно образование. Това заяви зам.-министърът на образованието и науката Мариета Георгиева на заседание на ресорната парламентарна комисия. Бяха разгледани предложения за промени в Закона. Тя призова оценката да бъде основа за последващи промени.

Едно от предложенията за промени в ЗПУО е въвеждане на възможност учениците от III и IV клас да повтарят. „Липсват научни изследвания какви са конкретните причини децата в I, II, III клас да не се научават да четат, въпреки че влизат в задължително предучилищно образование вече от 4-годишни. Едва ли можем да кажем, че причината е липсата на възможност за повтаряне“, каза зам.-министър Георгиева. Затова по думите ѝ, преди да се правят промени, трябва да се направи анализ за причините – дали децата не посещават училище, дали допълнителната работа с тях не се извършва по начин, който да дава резултат, дали имат друг дефицит.

Предложенията предвиждат и включването на представител на учителите в комисията за избор на директор, както и изискването за 8 години стаж в сферата на образованието за началниците на РУО. Промените не бяха подкрепени от Комисията.
Предложението за възможност за повтаряне в начален етап породи дискусия, затова временният председател на Комисията Красимир Вълчев предложи да бъде сформирана работна група с представители на МОН и социалните партньори, на която да се обсъдят и други идеи.

Your Image Description

Свързани статии:

Кой чете най-добре Отново „Отворено сърце“ във Велико Търново Реновират спортния салон на ОУ „Иван Вазов“ – Русе 21 български студенти със стипендии от Китай

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Китове може да имат суперсила срещу рака

Next article

Assessing Bulgarian SMES’ Maturity for Industry 4.0 Implementing – The Case of “Montana Hydraulics” Ltd

Next article

Assessing Bulgarian SMES’ Maturity for Industry 4.0 Implementing – The Case of “Montana Hydraulics” Ltd

TOOLKIT FOR ASSESSING ENTREPRENEURIAL COMPETENCIES AMONG LEARNERS

The Risk Analysis of Chemical Tankers Passing Through the Turkish Straits between 2010 – 2022

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"