"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 47, 2022

Недостигът на учители все още е предизвикателство

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-11-2022
in Брой 47, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Европейската комисия одобри своя доклад за напредъка към постигането на Европейското пространство за образование. В него се прави преглед на текущите инициативи на ЕС и тенденциите във връзка с постигането на целите на равнище ЕС в областта на образованието и обучението. Набелязват се и предстоящите задачи, за да се постигне междинната цел за изграждането на Европейското пространство до 2025 г. По нея ЕК и държавите членки работят заедно за постигане на колективната визия, която ще направи висококачественото образование и обучение достъпно за всички.
40-те текущи инициативи на равнище ЕС включват стратегически действия в тази област на политиката – като се започне от смесеното обучение и се стигне до ученето, насочено към устойчиво развитие, и Европейската стратегия за университетите, както и финансирани от ЕС проекти, като например академиите за учители, коалицията „Образование за климата“ и центровете за високи постижения в областта на професионалното образование. Осъществяват се и последващи действия във връзка с работата на експертни групи, като например тези относно дезинформацията или качествените инвестиции. Включително и мерки за по-голямо приобщаване в рамките на програмата „Еразъм+“ и Европейския корпус за солидарност.
Във връзка с доклада за напредъка през 2023 г. Европейската комисия ще извърши междинен преглед, за да извлече поуки и да постигне силна динамика за периода до 2025 г.
Тогава следва да се изготви пълен доклад за постигането на Европейско пространство за образование.
Част от доклада е и Обзорът на образованието и обучението за 2022 г. Той дава примери за постигнатия напредък по целите на равнище ЕС. В Обзора се регистрира спад при преждевременното напускане на училище, което е достигнало 9,7% средно за ЕС. Отчита се увеличение и при броя на завършилите висше образование до 41,2%, както и при участието в образование и грижи в ранна детска възраст – до 93% средно за ЕС. В същото време се появяват предупредителни знаци, които налагат по-дългосрочни системни усилия за подобряване на равнопос-
тавеността в образованието и за справяне с недостига на учители. Новите показатели на равнище ЕС и в двете области ще спомогнат за основаните на обективни данни политики и взаимното учене.
Смята се, че благодарение на програмата „Еразъм+“, на Механизма за възстановяване и устойчивост и на фондовете по линия на политиката на сближаване на ЕС общите разходи на ЕС за образование и умения между 2021 г. и 2027 г. ще се утроят спрямо периода 2014 – 2020 г. Ето защо акцентът върху изпълнението, качествените инвестиции, усвояването и стабилния мониторинг на напредъка от страна на държавите членки е от съществено значение през следващите години, за да се укрепят системните реформи и да се постигне положително въздействие върху учащите, учителите, икономиката и обществото.
Обзорът на образованието и обучението за 2022 г. съдържа сравнение на системите за образование и обучение в ЕС и 27 задълбочени доклада по държави. Те обхващат основните предизвикателства и реформите на политиката по пътя към постигане на целите на Европейското пространство за образование в държавите членки на ЕС.
Подробности за Обзора на образованието и обучението за 2022 г. в ЕС и в частност за България четете в следващ брой на в. „Аз-буки“.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНова покана за университетски мрежи „Хоризонт Европа“ – новите хоризонти Масово отварят училищата в Европа Нов десетгодишен план в подкрепа на ромите в ЕС

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Европейска баскетболна седмица на „Спешъл Олимпикс“

Next article

Намаляват с 5 млн. децата в риск от бедност

Next article
56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Намаляват с 5 млн. децата в риск от бедност

Защо „мекането“ е толкова заразно?

В него момент, от него момент

В ход е дигиталното обучение

Юбилейно състезание по природни науки

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"