"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 3, 2022

Да си го кажем

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-01-2022
in Брой 3, 2022
A A

в. Аз-буки бр.47, 2021 г.        Татяна ДИКОВА

Осигуряването на качествено образование в училищата и в университетите е във фокуса на работата на МОН през тази година. Една от мерките за постигането на тази цел е създаването и тестването на нова методика за оценка на добавената стойност на обучението.
Заплатите на учителите вече надхвърлят средната за страната, което бе основна цел години наред.
И с това всички сме съгласни.
Другата цел е да се издигне имиджът на учителя в обществото. Позволявам си да поразсъждавам – чия грижа трябва да е преследването на тази цел. Според мен на самите учители. И те го правят.
Дългогодишната ми журналистическа практика ме срещна с многобройни подобни примери. Но еталон за мен остава преподавателката по биология от едно село на самата граница на България. Всяка година випускът избира, ако не на 100%, то на 99% да се яви на матура по биология. Успеваемостта е толкова висока, че нарежда училището в топ 10 в страната. Същата тази учителка влага получената парична награда в закупуването на модерен микроскоп, с който да работи със своите ученици.
На другия полюс е директорът българист, чийто училищен сайт бъка от правописни грешки. Затова няма да задълбавам по темата за успеваемостта на децата в това училище.
Но си позволявам отново да попитам – на кого е отговорността за имиджа на професията. Според мен най-вече на самия педагог. И когато говорим за заплати, не е ли време да признаем, че не е здравословно за самата гилдия те да се увеличават на калпак. Нека този, който наистина успява със своите деца да постигне и непостижимото на пръв поглед, получи заслуженото.
Затова, да си дойдем на думата, а тя е качество. За безрезервното отдаване на професията – качествено заплащане.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Ход напред Златната диригентка на многогласното пеене Науката не е самотно занимание Вестник "Аз-буки"На клик разстояние

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Квантовите частици и гравитацията

Next article

МОН затяга контрола върху квалификациите

Next article
В ход е дигиталното обучение

МОН затяга контрола върху квалификациите

В ход е дигиталното обучение

Сюрпризите на Софийската филхармония

Да фотографираш музиката

Да фотографираш музиката

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"