"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 17, 2022

Сборник с истории за учене на възрастни

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-04-2022
in Брой 17, 2022
A A

Европейската изпълнителна агенция по образование и култура публикува нов сборник с истории на общността на Електронната платформа за учене на възрастни в Европа (EPALE – „Оправомощаване на възрастните да учат и да участват в обществото“.
Книгата съдържа практики за обучение на възрастни от цяла Европа. Всяка от вдъхновяващите истории дава различен набор от знания, добри практики и личен опит. Те се фокусират върху три основни теми през 2021 г.
– приобщаваща социална промяна за устойчивост и справедливост, цифров преход и възможностите за смесено обучение и житейски умения за оправомощаване на възрастните да учат и участват пълноправно в обществото.
Със своите непрекъснати подобрения, нови функции и възможности за ангажиране, EPALE има за цел да изгради жизнена общност за обучение за възрастни:
в момента има почти 114 000 членове и потенциал за по-нататъшен растеж.
В България се изпълнява Националната стратегия за учене през целия живот от 2014 г. насам, като секторът за учене на възрастни е част от образователната система и обхваща всички лица над 16 години, които не са в училище, а в друга форма на обучение, различна от дневната – вечерна, задочна, дистанционна, самостоятелна. Възрастните обучаеми могат да повишават квалификацията си на работното място или да придобиват нова, да осъвременяват знания и умения чрез различни формални и неформални форми на обучение.
В новата Европейска програма за учене на възрастни до 2030 г. това обучение е определено като стратегически приоритет заради възстановяването от кризата с COVID-19; необходимостта от устойчивост; променящите се потребности на пазара на труда; несъответствието между уменията и изискванията на пазара на труда; екологичния и цифровия преход, както и поради постоянния висок процент възрастни в Европа, които са с ниско равнище на основни знания, умения и компетентности.

Your Image Description

Свързани статии:

Учители с награди за блог решения 1,7 млрд. евро в подкрепа на новаторите Водороден автомобил се зарежда за 3 минути ЕК одобри още три програми за България

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Евроновини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Подготвят нова европейска иновационна програма

Next article

326 млн. лв. за образователна среда

Next article
В ход е дигиталното обучение

326 млн. лв. за образователна среда

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Споделете на много хора

В ход е дигиталното обучение

Младежите ни подобряват уменията си

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"