"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 17, 2022

Младежите ни подобряват уменията си

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-04-2022
in Брой 17, 2022
A A

Младежите в България подобряват уменията си и по този показател страната ни е в първите 20% от 14 държави в ЕС. Това показва проучване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, базирано на данни от програмата за международно оценяване на учениците РISA, съобщават от МОН.
Според резултатите нивото на подобряване уменията на българските младежи не отстъпва на това на техните връстници в Естония, Полша, Португалия и Румъния. То е високо също в Германия, Латвия, Словения. Ниска е степента на подобряване уменията на младежите в Унгария, Чехия, Финландия, Словакия и Швеция.
България е в първите 20% и по друг показател – качеството на приобщаващото образование на възрастни хора. В нашата държава то е близко до това в Германия и Унгария.
Анализът на ОИСР показва, че младежите могат да получават и подобряват умения у дома, в училище, в общността и на работното място. Тук важна роля имат учителите, семействата, неформалните организации и работодателите.
От проучването става ясно, че уменията на хората в нашата страна не се използват адекватно според потребностите на пазара на труда. Тук сме в последните 20% заедно с Португалия. Чехия е начело на класацията по този показател. Подобряването му е един от приоритетите в бъдещата Стратегия за уменията в България.
Представителите на българските институции и ОИСР ще търсят възможности и за подобряване уменията на възрастните. Един от начините е чрез курсове за квалификация. След широки дискусии, проучвания и анализи ОИСР ще подготви доклад за оценка и препоръки за развитието на уменията в България.

Your Image Description

Свързани статии:

326 млн. лв. за образователна среда Професионалното привлича ученици Без партийна дейност в школа и градини 6000 на година през тренировъчни фирми

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Споделете на много хора

Next article

Професионалното привлича ученици

Next article
В ход е дигиталното обучение

Професионалното привлича ученици

В ход е дигиталното обучение

Без партийна дейност в школа и градини

В ход е дигиталното обучение

6000 на година през тренировъчни фирми

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"