Mathematics and Informatics
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2021 Брой 5, 2021

Кой е моделът на новите млади

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
03/02/2021
in Брой 5, 2021
0
В ход е дигиталното обучение
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

„От доста време работя по темата, наречена „Поколението Z“.
И аз като много други се питам кои са те, какво искат, дали интернет им е достатъчен, има ли живот извън мобилните приложения, бързите обороти от 30-секундните клипове на влогърите не им ли създават паралелна реалност (или това е реалността), дали омръзването не е преситеност и още, и още…“ Така мотивира идеята си за онлайн дискусията „Поколението Z – повече въпроси, повече отговори, или моделът на новите“ председателят на Парламентарната комисия по образованието и науката в 44. НС Милена Дамянова.
През 2016 г. в САЩ е проведено проучването „Поколението Z в класните стаи: Създаване на бъдещето“. Според данните учениците и учителите приемат, че:
– технологиите са основна характеристика на поколението Z;
– учениците от поколението Z учат най-добре чрез правене.
Учениците от поколението Z смятат, че тяхното поколение е далеч по-креативно от предишните, и винаги търсят по-добър начин да направят нещо. Но според учителите на тези ученици това не е напълно вярно.
„Днес отварям тази тема за всички, които тя вълнува. Защото съм убедена, че следващата стъпка за развитие на образованието трябва да е в промяната, която новото поколение вече започна“, казва Милена Дамянова. То все още не знае отговорите. Знае само, че не са тези, които дава поколението Х чрез стария модел – учи, слушай и бъди дисциплиниран!
Дискусията е отворена за педагози, специалисти, родители и разбира се, за поколението Z, защото то има какво да ни каже, стига да имаме желанието да го чуем.
Екипът на „Аз-буки“ се присъединява към идеята със своята рубрика „Поколение Z“.
Мнения изпращайте до Парламентарната комисия по образованието и науката в 44. НС – kon@parliament.bg

Your Image Description

Свързани статии:

Редуването в училище е разумното решение Ваксинират учителите Над 50 000 върнати в класните стаи Сертифицирани са 40% от бюджета на ОПНОИР

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Ваксинират учителите

Next article

Над 50 000 върнати в класните стаи

Next article
В ход е дигиталното обучение

Над 50 000 върнати в класните стаи

Последни публикации

  • Mathematics and Informatics, Number 5/2025, Volume 68
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2025, Volume 68
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2025, Volume 68
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2025, Volume 68
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2025, Volume 68
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 67
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 67
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 67
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 67
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 67
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Submit your manuscript
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.