"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 24, 2021

Устойчив брой на иновативните училища

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-06-2021
in Брой 24, 2021
A A

Общо 509 училища в 137 общини във всички 28 области на страната са включени в проекта на Решение на МС за приемане на Списък на иновативните училища за учебната 2021/2022 г. Документът е публикуван за обществено обсъждане. 72 училища от одобрените не са били иновативни през настоящата учебна година. Останалите 437 школа са с продължаваща иновация или с приключващ проект през тази учебна година, но одобрени с ново предложение.
Преди година правителството одобри списък с 504 училища от 183 населени места. През учебната 2019/2020 г. в него попадат 395 образователни институции, а през учебната 2018/2019 училищата са 290.
Съгласно разпоредбите на Наредба 9 за институциите в системата на предучилищното и училищното образование кандидатстващите за вписване в Списъка на иновативните училища представят в МОН до 31 януари проекти за иновации, приети от педагогическите съвети и одобрени от родителите на учениците, включени в проекта. Комисията за иновативните училища е разгледала и оценила внесени нови 234 предложения за иновации от 234 училища. Десет от тях са начални, 89 – основни,
3 – обединени, 71 – средни, 23 – профилирани гимназии, 37 – професионални гимназии, и едно – специално. Общински са 187 училища, държавните – 29, и частните – 18.
В зависимост от предлаганата иновация най-много са проектите за нови методи на преподаване – 210, въвеждане на иновативни елементи в организацията и/или
съдържание на обучението – 161, нов или усъвършенстван начин на управление, обучение и образователна среда – 132, и разработено по нов начин учебно съдържание, учебни планове и учебни програми – 84.
От регионалните управление на образованието положителна оценка са получили 223 проекта. Отрицателно е становището за 11 проекта, а на арбитраж са подложени 18 проекта. Комисията дава положителна оценка на 195 проекта, като 12 са с положителна оценка от арбитраж. Не са приети предложенията на 39 училища, включително 6 от арбитраж.
Бележки, становища и предложения по проекта могат да бъдат изпращани към дирекция „Образование на българите зад граница и училищна мрежа“ – МОН (i.slavova@mon.bg), до 14 юли 2021 г. включително.

Your Image Description

Свързани статии:

Нов конкурс на ФНИ Финансиране срещу „принадена стойност“ 100 лв. стипендия за висок резултат на матурите Онлайн услуги на МОН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

100 лв. стипендия за висок резултат на матурите

Next article

Онлайн услуги на МОН

Next article
В ход е дигиталното обучение

Онлайн услуги на МОН

В ход е дигиталното обучение

С деца на море

Вестник "Аз-буки"

Ускорение

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"