"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 34, 2020

Изследователи в училищата

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-08-2020
in Брой 34, 2020
A A

Развитието на креативността у децата е от ключово значение. Затова се поставя началото на нова инициатива „Изследователи в училищата“. Тя е в подкрепа на млади хора, които да се превърнат в ролеви модели за своите връстници. За начинанието информира българският еврокомисар Мария Габриел.
Според нея така ще се повиши мотивацията на учениците към изучаването на науки, технологии, инженерство и математика (STEM) и ще бъдат насърчени да търсят професия и кариера в тези области.
Недостигът на STEM умения все още е предизвикателство, което трябва да се преодолее. Въпреки нарасналото търсене на тези умения са налице ниски нива на пос-
тижения и интерес в тези области в държавите членки. Например една пета от 15-годишните в Европа срещат трудности в областта на науката и математиката според проучванията PISA. Освен това момичетата и жените по-рядко се ориентират към професии в сферата на технологиите. „За да направим STEM професиите по-привлекателни за жените, трябва да разчупим свързаните с пола стереотипи. Ето защо продължаваме да прилагаме стратегията „Жените в областта на цифровите технологии“, която инициирах преди две години – подчерта Габриел. – Нуждаем се и от действия, които доближават науката до гражданите, и от учени, които да бъдат в контакт с учениците. Затова планирам новата инициатива на европейско равнище „Изследователи в училищата“, която ще насърчи учениците към следване и кариера в областта на науката и технологиите. През 2021 г. ще стартираме и инициативата „Еразъм“ стажове в областта на цифровите технологии“ както във висшето образование, така и в областта на професионалното обучение“, каза българският еврокомисар.
Тя добави още, че планира да създаде европейска наг-
рада за иновативен учител, тъй като това са хората, които могат да „запалят“ младите да изучават наука, инженерство, математика и изкуствен интелект.

Your Image Description

Свързани статии:

Над 307 млн. евро за 64 предприятия 22,5 млн. евро за нови академии за учители Още два университета към мрежата на УНСС 3,3 млрд. евро по „Еразъм+“ за 2023 г.

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Евроновини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Над 44 700 ученици подобрятват дигиталните си умения

Next article

ЕК се договори за потенциална ваксина срещу коронавируса

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

ЕК се договори за потенциална ваксина срещу коронавируса

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Какво означава сполай?

Снимка еu2018bg.bg

Извън клас само по медицински причини

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"