"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 30, 2020

Новата учебна година ще започне присъствено

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-07-2020
in Брой 30, 2020
A A
Присъственото обучение е желано от учители и ученици

Новата учебна година ще бъде трудна. Тя ще бъде в условията на продължаваща пандемия и продължаващи ограничения. Почти сигурно е, че няма да имаме крайни мерки на затваряне. Всички страни преминаха към стратегията на отговорност, спазване на дезинфекция, дистанция и живот в условията на коронавирус, докато бъде намерена ваксина. От нас, като министерство, и от вас, като социални партньори, се изисква максимална доза предвидимост. Предлагам да вземем решението, че годината започва за всички ученици на 15 септември присъствено“. Това сподели министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на заседание на Отрасловия съвет.
Министър Вълчев коментира вариантите за започването на учебната година. По думите му те са два. Единият е то да бъде смесено, т.е. частично присъствие, а другият – постоянно да се превключва. „Няма как училището да бъде полуотворено“, категоричен е Вълчев. Всички училищата трябва да имат готовност за превключване към дистанционно обучение при нова извънредна ситуация.
Обсъдени са и вариантите, при които училището ще трябва да реагира при наличието на болен ученик от коронавирус. При положителен тест на един ученик от паралелка ще бъдат направени тестове на всички негови съученици и учители. Под карантина ще бъде поставяна само паралелката, но ако се установи клъстер в училището и заразата е разпространена в повече от един клас, то тогава ще бъде затваряно цялото училище. До 15 септември ще бъдат изготвени ясни и конкретни правила за действие.
На заседанието е разгледана „Рамка за работа в училищното образование през учебната 2020/2021 г. в условията на COVID-19“. Сред мерките за превенция са посочени различно начало на учебните занятия и различно време за междучасията, смесен модел на обучение, провеждането на последователни часове по един и същи предмет, работа в една класна стая и ограничаване броя на учителите, които преподават на отделните випуски.
Всяко училище трябва да предприеме конкретни мерки с цел предпазване от COVID-19, категорични са членовете на Отрасловия съвет. Обсъдени са различни начини, като дезинфекция на помещенията, измерване на температурата при влизане в сградата, осигуряване на зелени коридори и други. Всяко учебно заведение трябва да реши как да организира използването на столовата. Идеята е да бъде избегнато струпването на много хора.
Чуха се различни идеи. Сред предложенията е учебният час за подготвителен, I и II клас да бъде 15 минути, а за III и IV – 20 минути. В прогимназиален и гимназиален етап часовете да бъдат най-дълги – по 30 минути. Междучасията за всички ученици се предлага да бъдат по 15 минути. Членовете на Отрасловия съвет са категорични, че за децата от I до IV клас присъственото обучение е най-наложително. Обединиха се около необходимостта от въвеждане на единна образователна платформа в случай на нова извънредна ситуация. Единодушие срещна и идеята по време на обучението във виртуалните класни учениците задължително да бъдат с включени камери и учителите да им поставят отсъствия, когато децата не „влизат“ в час.
На срещата е представено и изследване на тема „Модели за обучение от разстояние в електронна среда“. В него са разгледани вариантите както как безопасно училищата да отворят наново след периода на строги мерки и карантина, така и как новите възможности, създадени при кризата от физическото затваряне на учебните заведения, да се използват за трансформация на организационните и педагогическите модели в съвременното образование. Всички се обединиха около необходимостта от допълнително обучение по дигитални умения на учителите. Решено е и атестацията на педагогическите специалисти да бъде отложена с една година и вече да бъде обвързана с инспектирането.

Your Image Description

Свързани статии:

Трудно ли е да си програмист 16 000 студенти на стаж в реална среда Споделен опит подпомага електронното обучение Пазарджик със зона на здравето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

На книга да се уча, за да сполуча

Next article

Пазарджик със зона на здравето

Next article
Пазарджик със зона на здравето

Пазарджик със зона на здравето

Всички ученици при равни условия

Дуалното продължава успешно

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

ЕК одобри запазването на работни места в още сектори у нас

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"