"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019

Първи национален конкурс за учители „Иноватори в образованието“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-10-2019
in Новини 2019
A A

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Националният конкурс се организира от Министерството на образованието и науката.

1.1. Цели на конкурса

  • Да се стимулират и подкрепят учителите, за които работата е мисия, които са креативни, въодушевяват младите хора за постижения, творят, създават култура за иновации, реализират идеи и са лидери на промяната.
  • Да получат признание и възможност за популяризиране на опита си учители и директори, които чрез своята ежедневна работа, мислене, отношение и ценности са променили нагласите за учене, постиженията, провокирали са любознателността на своите ученици и са им създали условия за нови житейски и професионални перспективи.

1.2. Номинирани за участие в конкурса могат да бъдат работещи в училищата

  • Учители
  • Учителски екипи
  • Директори
  • Управленски училищни екипи

1.3. Номинациите са в три категории:

  • Учители и учителски екипи, които са вдъхновили за постижения учениците в учебната работа, включително чрез промяна на училищната среда.
  • Учители и учителски екипи, които чрез дейности в извънучебно време и в целодневната организация на учебния ден са създали у учениците знания, умения и нагласи, с които са ги направили по-удовлетворени и по-успешни.
  • Директори и управленски училищни екипи, които чрез организацията в училищата и управлението са създали условия за промяна в училищния живот и нагласите на учениците за постижения.

 

  1. ЕТАПИ И СРОКОВЕ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ

Конкурсът се провежда в три етапа: училищен кръг, областен кръг и национален кръг.

За участие в конкурса се попълват и подават номинационни формуляри, приложени към регламента по електронен път с декларация за информираност и съгласие.

Провеждането на конкурса се извършва чрез разглеждане на номинационните формуляри и чрез осигуряване на допълнителна информация, включително чрез провеждане на  интервюта, по решение на комисиите.

2.1. Училищен кръг

2.1.1. Обявяване на регламента на конкурса в училищата и в РУО.

2.1.2. Конкурсът да се популяризира по подходящ начин, включително и чрез медиите, от директорите на училищата и началниците на регионалните управления на образованието сред училищната общност, родителите, местната общественост.

2.1.3. Предложенията за награждаване на учители и учителски екипи се подават до директора на училището – до 1 ноември 2019 г.

2.1.4. Предложенията се обсъждат на заседание на педагогическия съвет и се изпращат номинационните формуляри на одобрените за участие в областния кръг учители и учителски екипи по електронен път в РУО  – до 8 ноември 2019 г. 

2.1.5. Предложените за участие в областния кръг учители и учителски екипи се награждават от училищата по подходящ начин в избрано от тях време с цел признание и популяризиране на дейността на учителя, учителския екип и училището.

2.2. Областен кръг

2.2.1. Предложенията за награждаване на директори и управленски училищни екипи се подават до началника на РУО – до 8 ноември 2019 г.

2.2.2. Началникът на РУО определя членовете на комисията за допускане до националния кръг и правилата за подбор.

2.2.3. Началникът на РУО изпраща по електронен път номинационните формуляри на всеки от одобрените за участие в националния кръг учители, учителски екипи, директори и управленски училищни екипи в МОН – до 8 януари 2020 г.

2.2.4. Според броя на учителите и училищата се определя допустимият брой на учители, учителски екипи, директори и управленски училищни екипи за всяка категория за националния кръг, както следва:

  • от области с до 3000 учители – 2 номинации;
  • от области от 3000 до 5000 учители – 3 номинации;
  • от области от 5000 до 10 000 учители – 4 номинации;
  • от области с над 10 000 учители (София-град) – 5 номинации.

Предложените за участие в националния кръг учители, директори, управленски и учителски екипи се награждават от РУО по подходящ начин в избрано от тях време с цел признание и популяризиране на дейността на учителите, директорите, учителските и управленските  екипи и на училищата.

2.3. Национален кръг:

2.3.1. Министърът на образованието и науката определя членовете на националната комисия за определяне на наградата Иноватори в образованието, правилата за оценяване и провеждане на процедурата.

2.3.2. Националната комисия оценява и класира номинираните от областните комисии учители, учителски екипи, директори и управленски училищни екипи и представя на министъра на образованието и науката мотивирано предложение за одобряване и награждаване – до 28.01.2020 г.

 

  1. КОЙ ИМА ПРАВО ДА НОМИНИРА

3.1. За учители и учителски екипи попълват и подават по ел. път номинационни формуляри – методически обединения; учителски клубове; училищни настоятелства; родителски организации и обществени съвети на училищата, комисии за образование към общинските съвети; общински администрации; неправителствени организации със съвместни дейности с училищата, представители на социалните партньори в образованието, организации на икономически субекти, работещи с училищата; читалища; спортни клубове; инициативни комитети; ученически съвети, висши училища и други организации, свързани с дейността на училищата.

3.2. За директори и управленски училищни екипи попълват и подават по ел. път номинационни формуляри: методически обединения в училищата; учителски клубове; училищни настоятелства; родителски организации и обществените съвети на училищата; комисии за образование към общинските съвети; общински администрации; неправителствени организации със съвместни дейности с училищата;  социални партньори; организации на икономически субекти, работещи с училището; читалища, спортни клубове, инициативни комитети; ученически съвети; висши училища и други организации, свързани с дейността на училищата. 

3.3. Правилата на конкурса изключват възможността за самономиниране, както и физически лица да номинират.

Кандидатите могат да бъдат номинирани от повече от една организация.

 

  1. ОСНОВНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА НОМИНИРАНЕ

– Висока степен на одобрение в работната среда, образователната общност и всички заинтересовани страни.

– Постижения, свързани със създаване на мотивация за учене; за промяна, свързана с образователните резултати и личностното развитие и  реализация на учениците.

– Доказано новаторство, принос и креативност.

 

  1. КОМИСИИ

5.1. Областната комисия се определя и ръководи от началника на РУО.

Областната комисия включва: началника на РУО; експерт/и от РУО; представители на областните и общинските администрации, на учителските синдикати (от различни училища), работодателите в училищното образование, на училищните настоятелства и обществените съвети (от различни училища), на икономически субекти (партниращи с образователни институции), родителски организации, комитети и организации, председатели на ученически парламенти или съвети и др.

5.2. Националната комисия включва: експерти от Министерството на образованието и науката, представители на социалните партньори, на висшите училища, на Сдружението на общините в РБ, неправителствени организации със съвместни дейности с училищата, на национални организации на икономически субекти (партниращи с образователни институции), национални родителски организации, журналисти, общественици и др.

 

  1. ОЦЕНЯВАНЕ

6.1. Критерии

6.1.1. Представени примери и доказателства за цялостната педагогическа работа, с която се осигурява промяна в отношенията, мотивацията и увереността в собствените възможности на учениците, включително специфична, индивидуална подкрепа и грижа за повишаване на постиженията им и степента на удовлетвореност, емоционална интелигентност и социализация.

6.1.2. Иновативна промяна в учебния процес и/или извънучилищните дейности за повишаване резултата и мотивацията за учене на учениците. Прилагане на ефективни и нетрадиционни методи и подходи за прилагане на компетентностния подход.

6.1.3. Разработени и приложени учебни ресурси и иновативна образователна среда. Подкрепа и насърчаване на учениците в търсене и работа със софтуерните технологии, дигитални ресурси и инструменти, включително проектно базирана и изследователска дейност на учениците.

6.1.4. Разработени самостоятелно или в екип образователна иновация, училищен проект, създали интегрирана образователна среда и приобщаващо образование. Принос за налагане на култура на креативност, иновации, гъвкави модели на обучение и използване на различни образователни ресурси.

6.1.5. Приложени успешни механизми за вграждане на добрите традиции и съвместяването им с новаторски практики в целодневната организация на учебния ден, извън­учебното време, работата с родителите. Работеща училищна методика за оценка удовлетвореността на учениците и родителите.

6.1.6. Степен на приложимост и резултатност на създадената и реализирана в работата с учениците новаторска идея, подход и поведение и/или цялостна иновативна дейност с цел подобряване на образователните резултати, откриване и развиване на таланти, способности и умения у учениците, които са променили житейската и професионалната им перспектива.

6.1.7. Степен на приложимост и резултатност на създадената и реализирана в училищната организация и управление идея или цялостна концепция, които са променили живота и мисленето, успеваемостта и стремежа към постижения, както и цялостното им личностно развитие.

6.1.8. Приложени позитивни образователни модели, насочени към развитието на силните страни на учeниците, развитие на творческото мислене, гражданско възпитание, провокиране на любопитство и ново светоусещане.

6.1.9. Създаден позитивен психолого-педагогически климат в класната стая/училището, с което се подобряват емоционалният комфорт, образователните резултати, мотивацията и психологическата безопасност на учениците в училищна среда.

6.1.10. Възможност за мултиплициране на иновацията в работата на други учители в образователната организация и/или други училища.

6.1.11. Въздействие на прилаганите иновативни класни/училищни модели за повишаване на общественото доверие и изграждане на позитивен образ на училището.

6.1.12. Доказан стремеж към търсене и прилагане на пред­приемачество и лидерство в образователната среда.

6.1.13. Ниво на използване на съвременни педагогически подходи за формиране на ключови умения на XXI век.

6.1.14. Успешно споделен опит, свързан с иновативната дейност.

6.1.15. Диалогичност с родителите и успешно взаимодействие в училищния живот, приложение на иновации в сътрудничеството, в работата в екип, в организацията на учебния ден и извън него.

6.1.16. Достоверност, оригиналност, ползваемост, оформление, пълнота и стил на представяне.

Критериите не се прилагат едновременното за всеки номиниран.

По преценка на комисиите могат да се добавят и допълнителни критерии, свързани с целите на конкурса.

6.2. Провеждането на националния кръг на конкурса се организира чрез:

6.2.1. оценяване от националната комисия;

6.2.2. избор по електронен път с възможност да се включат всички заинтересовани лица от страната и чужбина.

 

  1. НАГРАДИ

7.1. Национален клуб на иноваторите в образованието. Наградените в конкурса на националния кръг учредяват Национален клуб на иноваторите в образованието, който има право да провежда майсторски класове с осигуряване на обучители, да организира форуми за обмяна на опит в цялата страна и международен обмен.

7.2. Участие в европейски или световни образователни форуми.

7.3. „Годишник на иноваторите в образованието“. Публикуване и популяризиране на отличените иновации.

7.4. Отличие за училището, излъчило най-високо оценените учители, учителски екипи, директор и управленски училищни екипи.

 

  1. ОБЯВЯВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ И НАГРАЖДАВАНЕ

Резултатите от участието в конкурса ще бъдат обявени на електронната страница на МОН и чрез медиите.

Наградите ще бъдат връчени на Втория национален форум за иновации в българското образование.

 

Регламентът с електронната форма на номинационните формуляри е обявен на сайта на Министерството на образованието и науката.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПриемат трети випуск „Приложен програмист“ Търсят се педагозите, които вдъхновяват Деница СачеваИ библиотеките в ролята на класни стаи Институт по роботика – БАННауката и образованието градят мостове

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Новина

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share162Tweet
Previous article

Pedagogy, Number 7/2019, Volume 91

Next article

Над 2 млн. лв. за пет образователни програми

Next article

Над 2 млн. лв. за пет образователни програми

Сюзан Флокен, европейски директор на Европейския синдикален комитет по образование

Сюзан Флокен, европейски директор на Европейския синдикален комитет по образование, пред „Аз-буки“ по повод 5 октомври – Международния ден на учителя:

Снимка Пресцентър - БАН

От предсказване на бедствия до телепортация

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"