"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 36, 2019

Приключения с хора и животни

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-09-2019
in Брой 36, 2019
A A
През юни се проведе втората част на заниманието „Моделиране на защитени видове животни“. То е анимирано от френските доброволци Жулиет Шевалие от Vlahi Nature School и Амори Льометр. Децата оцветяват изработените от тях животни и се стараят да предадат оригиналната окраска на саламандъра и леопардовия смок. Жулиет Шевалие им показва как могат да рециклират парчета от стари чорапи, като ги използват за изработване на екологични гъби. Накрая заниманието завършва със забавни игри с модулите в Музейния детски кът

Може ли залите на един музей да се превърнат в класни стаи? Категорично – да, казват учители от СУИЧЕ „Свети Климент Охридски“ – Благоевград. За пример дават образователните пакети на Регионалния исторически музей в Благоевград. Те позволяват интересно и лесно, по  впечатляващ и мотивиращ начин да се преподава и усвоява материалът по „Човекът и природата“ и „Човекът и обществото“.

Партньорството училище – музей започва още от учебната 2014/2015 г. Очевидната „пропаст“ между деца и природа мотивира музейните работници и през 2015 г. те разработват пилотно образователен пакет от 8 занимания: „Животът на Земята“, „Растения и животни от миналото“, „Безгръбначни. Кои са те?“, „Рибите – най-древните гръбначни животни“, „Земноводните – най-малкият клас животни“, „Какво представляват влечугите?“, „Какво знаем за птиците?“, „И ние сме бозайници“. Темите са подбрани съвместно с учители, а броят им отговаря на осемте учебни седмици. Пилотните занимания започват през учебната 2015/2016 г. с 46 ученици – второкласници. Резултатът е впечатляващ. Над 200 малчугани стават част от „зелените приключения“.

Успехът е мотив за второто издание през учебната 2015/2016 г. Образователният пакет носи името „Зелени приключения в музея – 2“, отново с 8 занимания, но с нови теми. През учебната 2017/2018 г. в зелените приключения се включват още 5 класа със стотина деца, а през учебната 2018/2019 г. – 2 класа, всички те от Средното училище с изучаване на чужди езици „Св. Климент Охридски“ в Благоевград.

Двата образователни пакета носят тази година на Регионалния исторически музей номинация за парламентарната награда „Училище в музея. Музей в училището“.

  

Четете повече в бр. 36, 5 –11 септември 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Кой е първият спортен клуб у нас Тайните на музиката Когато науката върви пред медицината Галактическо кулинарно парти

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище в музея

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share15Tweet
Previous article

Да си ученик на ЦЕРН

Next article

За произхода на думата сбогом

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

За произхода на думата сбогом

Вестник "Аз-буки"

Резултатите не успокояват

EUCYS 2019

Учени от 40 страни идват на EUCYS 2019

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"