"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 35, 2019

Повече стимули за работа в трудна среда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-08-2019
in Брой 35, 2019
A A

Така те ще взимат към заплатата си не 300, а 500 лв., за да работят в училища от планински и гранични райони, средищни и защитени школа и образователни институции, в които преобладават ученици с ниски образователни резултати или нисък социален статус. Освен това педагозите ще получават и допълнителни средства за наем от 200 лв. или ще им се покриват транспортните разходи за едногодишен срок. Това предвижда проект за Решение на Министерския съвет за промени в Националната програма. Тя ще се реализира през настоящата календарна година, като разполага с бюджет от 1,7 млн. лв.

Началото на Програмата показва, че голяма част от педагозите у нас нямат професионална нагласа да сменят работното си място. А допълнителното стимулиране с 300 лева не е предизвикало интерес. Малкият брой кандидати по Програмата се дължи и на краткия срок за подаване на документи и на трудностите при формиране на норматив за преподавателска работа в голяма част от училищата, се посочва в мотивите за промените, внесени от просветния министър.

Подобно е положението и относно разписаната в Програмата възможност висшисти да получат професионална квалификация „учител“ по математика, физика и астрономия, информатика, информационни технологии и чужди езици. Там също се отчита негативното влияние на кратките срокове за информационна кампания и подаване на документи. След крайния срок са подадени документи от над 20 кандидати, като интересът към тази дейност продължава. Освен това от Просветното министерство отчитат, че мотивация да станат учители, проявяват повече кандидати с образователно-квалификационна степен „бакалавър“, но те са изключени от обхвата на действащите изисквания по Програмата. Затова се предлага да се регламентира и тяхното участие в нея.

 

Четете повече в бр. 35, 29 август – 4 септември 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Съмишленици в похода за знания Научните изследвания са новият капитал Default ThumbnailОсновното трябва да е задължително Признание за новите будители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share6Tweet
Previous article

Честито на патерица!

Next article

90. СУ „Ген. Хосе де Сан Мартин“ в столичния квартал „Люлин“: Училище, което работи извън схемите

Next article
90. СУ „Ген. Хосе де Сан Мартин“ в столичния квартал „Люлин“: Училище, което работи извън схемите

90. СУ „Ген. Хосе де Сан Мартин“ в столичния квартал „Люлин“: Училище, което работи извън схемите

Професионалната гимназия по облекло „Недка Иван Лазарова“ – Русе: Подготвяни за бъдещето

Професионалната гимназия по облекло „Недка Иван Лазарова“ – Русе: Подготвяни за бъдещето

Началник на Регионално управление на образованието в Ловеч Еленко Начев

Началника на Регионалното управление на образованието в Ловеч Еленко Начев: Как политиките водят до успехи

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"