"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 27, 2019

Образованието трябва да формира ценности

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-07-2019
in Брой 27, 2019
A A

„Процедурата за оценяване на учебници и учебни помагала е добра, гарантира плурализъм на мненията. Но това трябва да се съчетае по-добре с принципа на отговорността – това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия. – Учебниците, които се одобряват, трябва да отговарят на учебното съдържание и на целите, поставени пред образованието, а именно – то да дава знания и да възпитава отношения. Да създава нагласи към света, към базови ценности и институции, които сме възприели като общество и за които имаме относителен консенсус“, категоричен е министър Вълчев.

В случая с учебниците по история е налице съответствие с учебната програма, но според министъра в три от тях има подмяна на духа й. По този начин се формира различно отношение. Той припомни, че последните години са одобрени близо 1000 учебници и като цяло, качеството им се подобрява с времето. Според него е необходимо да се създадат условия оценителите да бъдат по-отговорни и по-подготвени, защото те са професионалният помощен орган на министъра на образованието, който обаче носи отговорността.

„Политизацията няма място в дебата за съдържанието и качеството на един или друг учебник. Същината е как поставяме задачите по оценяването на учителите, за да не се оплакваме впоследствие от формализъм.“ Това коментира председателят на парламентарната Комисия по образованието и науката Милена Дамянова. Тя е категорична, че ако един дебат за учебниците се плъзне по политическа плоскост, обществото ще загуби доверие. Подобен дебат трябва да се води професионално, в професионална сфера, от професионалисти. „Категорично съм против налагането на идеологеми, но не бива да се премълчават историческите факти“, обобщи Милена Дамянова. Тя припомни, че ролята на учителя днес е да научи детето да умее да разчита фактите и да формира правилно отношение. И апелира към повече доверие към учителите и специалистите, но след като са им зададени ясно целите.

 

Четете повече в бр. 27, 4 – 10 юли 2019 г.    

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПо-добри резултати на външното в VII клас Пъзел с над 1500 елемента Основно училище изпраща… студенти С равен достъп до езици и технологии

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на брояУчилище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Strategies for Policy in Science and Education, Volume 27, Number 3, 2019

Next article

По-добри резултати на външното в VII клас

Next article

По-добри резултати на външното в VII клас

Пъзел с над 1500 елемента

Пъзел с над 1500 елемента

Основно училище изпраща… студенти

Основно училище изпраща... студенти

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"