"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 17, 2019

Изкуството е навсякъде

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-04-2019
in Брой 17, 2019
A A

И веднага дава пример как заедно с колегите си преподаватели по природни науки провеждат урок за движението, в който вмъкват запознаване с Витрувианския човек на Леонардо да Винчи. „Направихме връзка с анатомията, движението на мускулите, прехвърлихме се и към пропорциите в математиката“, обяснява Йорданов. Добавя, че този различен урок е приковал вниманието на учениците, а използването на подобен подход в преподаването е много полезен за тях, тъй като те успяват да схванат света около нас като цялост, да открият връзките между отделните предмети и свързаността между науките. Подобна интердисциплинарност подпомага и компетентностния подход в обучението и изграждането на умения да се вижда „голямата картина“, да се прилагат знания от една област за решаването на задачи и проблеми в друга.
„Винаги съм бил привърженик на това. По този начин учениците свързват изучаваното с много различни предмети, научават се да виждат даден проблем от различни аспекти. Защото сухото преподаване и сухите теореми и закони в много по-голяма степен се забравят. Да, изисква повече работа от учителя, но пък резултатите си заслужават. Супер е, че колегите ме поканиха да направим нещо заедно“, отбелязва още събеседникът ни. Затова и продължава да разучава как могат да се използват още по-пълноценно възможностите на открития в края на миналата година иновативен STEM център в гимназията. „Животът не е разделен на математика, физика, химия…, а е доста по-сложна картина, която можеш да обхванеш и разбереш чрез познания от отделните науки. За мен трябва да се учи именно чрез свързване на предметите“, категоричен е той.

Четете повече в бр. 17 – 18, 24 април – 8 май 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Промяната е възможна Където всеки е различен Живей, пътувай, изучавай Ученици и родители изследват делото на Кирил и Методий в Унгария по програма на МОН

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Употреба на главните букви в български

Next article

Педагогическата квалификация гони качество

Next article

Педагогическата квалификация гони качество

Учителят, който вдъхновява с музика

Учителят, който вдъхновява с музика

Да учиш на игра

Да учиш на игра

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"