"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 13, 2019

Измерват качеството на професионалното

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-03-2019
in Брой 13, 2019
A A

Новата рамка за оценка на професионалното образование и обучение е разработена по проект „Визия за промяна“ на МОН. „Тя ще ни помогне да видим дали посоката, в която вървим, е правилна. Професионалното образование е по-скъпо от общото и трябва да се проследи доколко ефективна е тази инвестиция“, отбеляза Мария Тодорова – директор „Професионално образование и обучение“ в МОН.
Европейското финансиране на „Визия за промяна“ в рамките на „Еразъм+“ е 112 756 евро, а националното съфинансиране е около 20 хил. евро. По него са проучени добри практики от други страни, разгледани са механизмите за прогнозиране на нужните умения на пазара на труда и са определени водещи индикатори, които оценяват съответствието на професионалното образование с тях.
За измерване на ефективността на професионалното образование ще се използват 4 основни индикатора. Това са входящите ресурси, като дял на учениците, включени в професионалното образование и обучение, включително и финансови – среден размер на издръжка на учащ се, осигурено финансиране от бизнеса за стипендии и т.н. Вторият индикатор е за процеси, които показват как се разходват ресурсите, като обучение на учители, инвестиции в материално-техническата база, мобилност на учениците и т.н. След това е измерването на резултатите – колко са успешно завършилите ПОО, делът на отпадналите, продължаващите във висше училище непосредствено след завършването, дял на завършилите, които са си намерили работа в рамките на 1 г. след дипломирането, дял на реализацията по специалността, дял на официално регистрираните като безработни и т.н. И последният индикатор е за контекст – фактори от средата, които се отразяват върху качеството на образованието, като например делът на учениците от уязвими групи в ПОО. Изработеният модел позволява да се изследват връзките между индикаторите в зависимост от целите, които трябва да се постигнат.

Четете повече в бр. 13, 28 март – 3 април 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail76 млн. лв. инвестиции в образование Български адреси в Ксанти и Орестиада Програма „Спортен час“ насърчава деца и студенти към физическа активност Министър Галин Цоков разпореди проверка на Начално училище „Св. св. Кирил и Методий“ в Оряхово

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Гейм конзола или геймконзола?

Next article

Скачат парите за транспорт на учителите

Next article

Скачат парите за транспорт на учителите

По дипломата ще ги познаете

По дипломата ще ги познаете

Грижата за кадрите започва от училище

Грижата за кадрите започва от училище

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"