"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 19, 2018

Учител по живот

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-05-2018
in Брой 19, 2018
A A

Джада Фратини е 22-годишна италианка, която говори перфектно български, и е най-младата учителка по английски език на децата от училището. Попада там случайно, както повечето хубави неща.
„В работата най-много ми харесва отношението и това, че работата на учителя е изключително креативна. Както и фактът, че имаме много свобода да експериментираме, и това се насърчава и от колегите, и от директора. Пробвам различни подходи и виждам кое се възприема най-добре от децата“, споделя Джада. Тя се опитва да прилага много ролеви игри, а децата, без да усещат, да използват граматиката и езика. А те обичат да играят, и така научават най-много. Например в IV клас, докато изучават болестите и частите на човешкото тяло, класът се разделя на две групи – пациенти и лекари. Всеки ученик трябва да изиграе своята роля, и са изключително атрактивни. „Пациентите“ се опитват да обяснят на английски какви са оплакванията им и какво ги боли. Лекарите пък имат списък с въпроси, които да зададат, за да поставят диагнозата. След това си сменят ролите и дори остават след часа, защото не им стига времето.
Тук има много хубави неща и много възможности, но като че ли хората не ги забелязват, смята Джада. Тя познава много млади хора, които са учили в чужбина, но после се връщат в България и правят прекрасни неща – много стартъпи и фирми. „Има добри инициативи, а в областта на програмирането стандартите тук са много високи. Просто трябва да се гледа към бъдещето и към хубавото. Тук, в това училище например, не съм само аз, има още няколко колеги, които са на по 25 – 30 г. и са решили да останат и да правят нещо смислено. Те не са жертви, те са активни и са решили да правят нещо полезно за тези деца, които ще пораснат с много добри, мотивирани хора около себе си. Тук в момента се отварят толкова много врати, че смятам да се върна пак – искам да натрупам още опит в чужбина и после ще се върна в България“, споделя младата италианка.

Четете повече в бр. 19, 10 – 16 май 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДопълнителни средства за достъп до образование Мечти за полет Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: Жул не е от Шумен

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Предаване в български на чужди собствени имена с двойни гласни или съгласни

Next article

Най-високо признание за българска периодика

Next article

Най-високо признание за българска периодика

strat01

Научно-методически списания на Национално издателство "Аз-буки"

Chemistry, Number 3/2018, Volume 27

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"