"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 6, 2017

В областта ни живеят 10 на сто от децата на България

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-02-2017
in Брой 6, 2017
A A

В областта от 2012 г. електронен регистър събира данни за всяко дете в риск от отпадане от училище. 1167 пък са педагогическите специалисти в Пловдивско, подготвени да идентифицират проблема.
Екипът на РУО – Пловдив, изпълнява регионалните планове, свързани със Стратегиите за образователна интеграция и за намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система. Използвани са анализите за отсъствията на учениците и причините за тях за предходните две учебни години по индикатори – „Брой неизвинени и извинени отсъствия“, „Дял на учениците, повтарящи класа“ и „Дял на напусналите ученици“.
„Виждаме, че учениците с голям брой неизвинени отсъствия най-често имат семейни проблеми – семействата им са социално слаби, децата имат обучителни трудности, не владеят добре български. При идентифициране на ученик в риск от отпадане се прилага индивидуален подход, за да помогнем най-добре на детето и да не допуснем то да спре да посещава училище“, казва Киркова. Тя подчертава, че Управлението непрекъснато контролира дали отсъствията се вписват коректно и дали класните ръководители спазват задължението си да анализират и оценяват рисковите фактори за отпадане от училище.
Успоредно с традиционните механизми за превенция се прилагат и нови подходи, като работа с родителите и подобряване на училищната среда. През миналата учебна година са проведени 463 форума за обмен на добри практики между специалистите. Работещи модели за намаляване на отпадането са дейностите по националните програми на МОН – „На училище без отсъствия“ и „С грижа за всеки ученик“, проекта „Твоят час“, организирането на спортни клубове и дейностите към Младежкия Червен кръст.
В Пловдив кандидатстването за I клас тази година ще се осъществи централизирано. Всеки родител ще регистрира детето си в електронна платформа, като има правото да посочи 5 училища.

Четете повече в бр. 6, 9 – 15 февруари 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Иновацията води до качество Технофест в Казанлък през юни В търсене на баланс между наука и изкуство В Морската гимназия държат здраво руля

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Повтаряемост или повторяемост?

Next article

Педагогика, година LXXXIX, книжка 1, 2017

Next article

Педагогика, година LXXXIX, книжка 1, 2017

"Математика и информатика", книжка 1, година LX, 2017

Foreign Language Teaching, Number 1/2017, Volume 44

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"