"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 2, 2017

Шанс за самостоятелност

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-01-2017
in Брой 2, 2017
A A

Според изпълнителния директор на Центъра за независим живот всички решения за подпомагане на тези деца трябва да минават през призмата на образованието. Тя подчертава, че децата с увреждания нямат нужда само от рехабилитация. Родителите трябва да ги приучват на максимална самостоятелност. „Шанс да се случи това, дава единствено образованието. Там е мястото на всички деца – със или без увреждания“, категорична е тя. Освен това у нас образованието е задължително до 16 години и няма причини то да не бъде задължително за децата с увреждания. Затова всички потребности на тези деца трябва да бъдат гледани през призмата на участието им образователния процес, и то в общообразователна среда. Аргументите в подкрепа на това са, че училището не е място само за усвояване на учебни предмети, а място за социализация и общуване с другите. Тук децата се научават да решават конфликти, да отстояват мнение, да създават приятелства.
„Когато децата не ходят на училище или са в специално училище, те нямат никаква подготовка за живота, който ги очаква с навършване на 18 години – пояснява Капка Панайотова. – Специалното училище е изкуствена среда, масовото е естествената среда за всяко дете, където то среща своите връстници с различни характери и възпитание.“
Училището дава възможност на децата с увреждания да се почувстват в максимална степен като останалите. Затова социалните услуги за тях трябва да отчитат нуждите им в контекста на образованието. След оценка дали е необходим логопед, психолог или специално техническо средство, което да подпомогне неговото обучение, детето може да бъде прието в масово училище.

Четете повече в бр. 2, 12 – 18 януари 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПрием в математическите с оценки от олимпиади Слабите оценки са повод за стрес Default ThumbnailДо 22 деца в паралелка до IV клас Другото училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Chemistry, Number 1/2017, Volume 26

Next article

По училището ще ги познаете

Next article
По училището ще ги познаете

По училището ще ги познаете

Реновират 30 професионални гимназии с евросредства

Реновират 30 професионални гимназии с евросредства

Време е за финансовите стандарти

Време е за финансовите стандарти

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"