"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 30, 2016

Професия или профил избират единайсетокласниците

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-07-2016
in Брой 30, 2016
A A

„За първи път комбинираната форма на обучение се разписва и за даровитите деца. Така се предоставя възможност на изявени ученици с постижения в дадена област да изучават в индивидуална форма предмета или предметите, в които са силни.“ Това коментира за „Аз-буки“ Ели Тричкова, началник на отдел „Организационни дейности“ в МОН, относно проекта на държавния образователен стандарт за организацията на дейностите в училищното образование. Това е поредният от 19-те нови стандарта, който е публикуван за обществено обсъждане. Бележки, становища и предложения по проекта се приемат до 1 август 2016 г. Трайните способности и постижения на даровитите деца, надвишаващи нивото на връстниците им, се удостоверяват с документи за призови места на национални и международни състезания и конкурси. Екипът за подкрепа за личностно развитие в училището идентифицира тези силни страни и след оценка на индивидуалните потребности предлага на педагогическия съвет ученикът да се обучава в комбинирана форма. Индивидуалното обучение за даровитите деца се провежда в училището. Те ще вървят с връстниците си по всички останали предмети и няма да могат да преминават по-бързо от клас в клас. Идеята е да се даде още една възможност да напредват по-бързо и да изучават по-задълбочено областта, в която имат постижения. Новият стандарт разписва подробно и организацията на всички форми на обучение – дневна, вечерна, задочна, индивидуална, самостоятелна, дистанционна, комбинирана и обучение чрез работа. Сред другите новости е и възможността за прегрупиране на децата, включени в целодневна организация на учебния ден, в групи за занимания по определени интереси. Например – ако в дадено училище в началния етап има 4 групи за целодневна организация, след проучване на интересите на децата училищното ръководство може да сформира други групи на принципа на заявените интереси – по математика, театър, спорт и др. В тях деца от различни групи ще провеждат занимания по интереси. Това ще става при съобразяване със стандарта за финансиране.

Четете повече в бр. 30, 28 юли – 3 август 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

И след десети клас ще има външно оценяване Default ThumbnailДиплома за основно след VII клас Държавата ще контролира обучението у дома Как се става професор

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Реформи

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Влезна или вляза?

Next article

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 6, 2016

Next article

Педагогика, година LXXXVIII, книжка 6, 2016

Партньорството - полезният ход на всяка реформа

Минимум субективност в оценките

Минимум субективност в оценките

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"