"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 23, 2016

Два пъти повече са отличниците

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-06-2016
in Брой 23, 2016
A A

4637 са зрелостниците, които имат по две шестици, а 2325 са с по две двойки. Учениците, изкарали по 100 точки на един от двата изпита, са два пъти повече от зрелостниците, изкарали 0 точки – съответно 131 и 59. Шестиците по български език и литература са 5602, а слабите оценки – 4189. На втората задължителна матура „отличен“ имат 9716 зрелостници, а „слаб“ – 6460. Изводите от резултатите са няколко, обяви министър Кунева. Новината е добра и това трябва да се запази като тенденция и заради възможностите за професионална реализация, допълни тя. Това са хора с образователни умения, които са търсени и в следващите етапи на образование. Лошата новина според министър Кунева е, че двойките по български език и литература са най-голям процент от началото на провеждането на матурите – 8.73%, тревожна тенденция и целта на МОН е тя да бъде преодоляна: „Вярвам, че новите учебни планове по БЕЛ ще помогнат да няма пропуски в материала. Те дават възможност за повече практически упражнения, повече писане на текстове. За съжаление, реалният ефект от въвеждане на новите програми няма да се усети веднага. За следващата година ще бъде направен обстоен анализ къде именно са тесните места, кои са най-трудните неща за учениците и този анализ ще бъде оповестен, за да послужи и на учителите“. Трябва да се използват и възможностите, които дава новият Закон за училищното и предучилищното образование , за да се преодолее тази негативна тенденция. Така например според Закона може да се оказва т. нар. обща подкрепа и да бъдат подпомагани учениците, които срещат трудности. Това става през допълнителни обучения, индивидуална работа и т.н. Възможност за това има и през Оперативната програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ и най-вечер с проекта „Твоят час“. Помощ ще се търси и от педагози с голям стаж, излезли в пенсия.

Четете повече в бр. 23, 9 – 15 юни 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Трудната математика „Макгахан“ с две уникални специалности По-различните родителски срещи Default ThumbnailПрием в математическите с оценки от олимпиади

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

History, issue 3/2016, Volume 24

Next article

Foreign Language Teaching, Number 3/2016, Volume 43

Next article

Foreign Language Teaching, Number 3/2016, Volume 43

Професионално образование, година XVIII, книжка 3, 2016

Уникални специалности учат в Нови пазар

Уникални специалности учат в Нови пазар

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"