"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 23, 2016

Трудната математика

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-06-2016
in Брой 23, 2016
A A

Близо два пъти повече оценки „слаб“ са получили седмокласниците. Двойки и от първия, и от допълнителния модул са получили 3881 ученици (12,11%) при 2100 слаби оценки (6,9%) през 2015 г. Че проблемът с математиката се задълбочава, показва и фактът, че на първия модул – по-лесния, двойките са 17 983 при явили се общо на изпита 53 212 ученици. Те са с над 3000 повече в сравнение с 2015 г. и над 5000 повече от 2014 г. При това тази година за първи път част от изпитните материали бе и лист с формули, които учениците можеха да използват. По думите на зам.-министър Диян Стаматов една от причините за по-слабите резултати е, че тази година има повече практически задачи от типа на международното оценяване PISA, които изискват мислене и са затруднили учениците. Той лансира идеята в кратки срокове учениците да бъдат класирани по точки, както е в редица европейски страни, а не точките да се приравняват към шестобалната система, както е сега. Разликата в броя на слабите оценки на първия модул и в общия резултат може да се обясни с това, че част от учениците не са се справили с по-лесните задачи, но са успели да решат част от условията на задачите от по-трудния модул, с което са получили поне тройка. Тази година скалата за превръщането на точките в оценки „свали“ долната граница за избягване на двойката от 18 на 16 точки. Средният брой точки в страната тази година е 40,88 при 45,73 през 2015-а и 52,58 преди две години. Максималните 100 т. са регистрирали 37 ученици, а още 1127 са получили отлични оценки. Четирима са записали точно 0 точки. Налице е и ръст в броя на учениците, участвали във втория модул – от 55 на сто през 2015-а на 60,2% през тази година. Резултатите по региони показват челна позиция за София-град, следван от Варна, а на трето място излиза Търговище. На последните три места са областите Видин, Враца и Шумен. На изпита по български език и литература са се явили 53 579 ученици, а от тях 39 306 са работили и по втория модул. И тук има увеличение на писалите по втория модул – от 70% преди година на 73,4 на сто през тази.

Четете повече в бр. 23, 9 – 15 юни 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Два пъти повече са отличниците „Макгахан“ с две уникални специалности Желанието да успееш Уникални специалности учат в Нови пазар

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

History, issue 3/2016, Volume 24

Next article

Foreign Language Teaching, Number 3/2016, Volume 43

Next article

Foreign Language Teaching, Number 3/2016, Volume 43

Професионално образование, година XVIII, книжка 3, 2016

Уникални специалности учат в Нови пазар

Уникални специалности учат в Нови пазар

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"