"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2015 Брой 32, 2015

Рядко се замисляме какво стои зад оценките

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-08-2015
in Брой 32, 2015
A A

А НЕ какво знае и не знае детето, какви са пропуските в знанията му. „В последното изследване на PISA допитването до родителите показва, че за тях е много по-важно да има дисциплина и сигурна среда в училище, а не средният успех и резултатите на учениците, например от външното оценяване. В този смисъл по-скоро е важно детето да няма двойки, ако може да има отлични оценки – още по-добре. Но какво стои зад тези числа, малцина се замислят“, коментира тя. Н. Кристанова заяви още, че се надява предвидените в проектозакона стандарти, насочени към резултатите и постиженията на учениците, да посочат конкретно какви знания, умения и компетентности на дадения ученик по даден предмет стоят срещу получените тройка, четворка, петица, шестица. „В никакъв случай не бива да абсолютизираме международните изследвания, но те са червена лампичка, която светва през 3 или 5 години, че нещата имат нужда от преосмисляне“, казва още тя. Според нея шестобалната система е добра за оценяването в училище. Докато точковата система е подходяща при външното оценяване, например след VII клас, тъй като това улеснява класирането, защото позволява по-голямо разпределение при баловете. „Заблуда е, че с тестовото изпитване можеш да хванеш тройка, играейки на тото. Когато имаш 4 възможни варианта на отговор, изчислено е, че вероятността да уцелиш верния отговор е 25%. Въпросите с избираем отговор по БЕЛ за матурата са 30. 25% от тях не носят 23 точки, с други думи няма как да получиш среден 3 само ако налучкваш“, обяснява още Кристанова.

Четете повече в бр. бр. 32, 6 – 12 август 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

С тракийското наследство пробихме „желязната завеса“ Водим открит диалог за реформи в образованието Времето на тебешира безвъзвратно отмина Науката се управлява като бизнес

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Личности

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIII, книжка 4, 2015

Next article

Български език и литература, книжка 4, година LVII, 2015

Next article

Български език и литература, книжка 4, година LVII, 2015

Бургас събира бизнес и образовани

Бургас събира бизнес и образовани

Сила сме и в астрономията

Сила сме и в астрономията

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"