Mirror (left-recursive) Gray Code
Dr. Valentin Bakoev, Assoc. Prof.
”St. Cyril and St. Methodius” University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-1-mir
Abstract. Here we consider a version of the Binary Reflected Gray Code (BRGC, or Graycode for short), called the mirror Gray code – in parallel and in comparison to the Gray code. We discuss some sources where the two codes are not distinguished and the reasons why…
Задачите от онлайн състезанието „VIVA Математика с компютър“ – ресурс за работа в STEM центровете
Д-р Георги Гачев, акад. Петър Кендеров, проф. д-р Тони Чехларова
Institute of Mathematics and Informatics,
Bulgarian Academy of Sciences
https://doi.org/10.53656/math2023-6-2-the
Absract. Показано e как една известна задача, използвана и в онлайн състезанията „VIVA Mатематика с компютър“ и „Тема на месеца“, може да стане основа за
занятия/разглеждания в училищните STEM центрове и в извънкласните форми на работа…
The Construction of Valid and Reliable Test for the Divisibility Area
Dr. Daniela Zubović, Dr. Dina Kamber Hamzić
Faculty of Science, University of Sarajevo (Bosnia and Hercegovina)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-3-the
Abstract. Understanding divisibility at the primary school level is a strong predictor of
students’ mathematical achievements in secondary education…
Quality of Blended Learning Courses: Students’ Perspective
Silvia Gaftandzhieva1), Rositsa Doneva1), Sadiq Hussain2),
Ashis Talukder3,4), Gunadeep Chetia2), Nisha Gohain2)
1)University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” – Plovdiv (Bulgaria)
2)Dibrugarh University – Dibrugarh (India)
3)Khulna University – Khulna (Bangladesh)
4)Australian National University – Canberra (Australia)
https://doi.org/10.53656/math2023-6-4-qua
Abstract. This research paper focuses on studying students’ perspectives on the quality of online course developed to support traditional face-to-face learning, specifically exploring their satisfaction levels….
Пример за грешки от училищната математика, които влияят на представянето на учениците на математически състезания
Надежда Аплакова
Sofia University
https://doi.org/10.53656/math2023-6-5-mis
Absract. Знанията и уменията, необходими на един ученик за успешно представяне на математически състезания, обикновено са много повече и много над нивото на училищната математика
Модел на Леонтиев с MS Excel
Велика Кунева1), Мариян Милев2)
1)Аграрен университет – Пловдив
2) Sofia University "St. Kliment Ohridski"
https://doi.org/10.53656/math2023-6-6-leo
Absract. В настоящата разработка е представено приложно решаване на балансов модел на Леонтиев с помощта на софтуер MS Excel…
Двадесет и седма младежка балканска олимпиада по математика
Dr. Ivaylo Kortezov, Assoc. Prof., Miroslav Marinov
Institute of Mathematics and Informatics,
Bulgarian Academy of Sciences
https://doi.org/10.53656/math2023-6-7-twe
Absract. Статията съдържа задачи от подбора за националния отбор за Младежката балканска олимпиада по математика 2023, варианти на решения на задачите, а също и преглед на представянето по тях…