"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Bulgarian Language and Literature Съдържание на сп. "Български език и литература" 2021 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2021, година LXIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-08-2021
in Съдържание на сп. "Български език и литература" 2021 г.
A A

LINGUISTICS

Рефлексивно-дативни конструкциис оптативно значение в българския език

Доц. д-р Галина Петрова
Prof. d-r Asen Zlatarov University 8010 Burgas, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-1-dativ

Absract. Статията е посветена на произхода на българската лексика според многотомния „Български етимологичен речник“ – един от основните национално значими проекти на Института за български език при БАН…

SEE MORE

 

 

Партиципиални и/или глаголни морфеми

Д-р Десислава Димитрова
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-2-part

Absract. Във фокуса на настоящото изследване е съществен с оглед на формоизменението казус, който обикновено изследователите неглижират…

SEE MORE

 


LITERATURE

Структура на наратива в повестта на павел вежинов „бариерата“

Доц. д-р Инна Гажева
Университет Лвов (Украйна)

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-3-pavezh

Absract. В статията е представен опит за анализ на произведението в светлината на възможната двойна интерпретация на фабулата му: реалистична и фантастична. Изследвани са пътищата на трансформацията на фабулата в сюжет, в частност външната композиция, фокализацията (режима на повествование), структурата на образите на персонажите; организацията на модално-времевия план…

SEE MORE

 

Стихосбирката истерични веери и предговорът на теодор чакърмов

Асист. Олга Савеска
University of Belgrade (Serbia)

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-4-veer.teod

Absract. Най-известната стихосбирка на ямболския поет Теодор Драганов Истерични веери заслужава да бъде предмет на по-широк научен интерес. Настоящата статия има за цел да насочи читателя към функционалните и прагматични характеристики на нейния предговор, написан от поета Теодор Чакърмов…

SEE MORE

 

 


METHODOLOGY

Фолклорът в контекста
на литературното обучение
(Според действащата учебна програма по литература за v клас)

Dr. Vencislav Bozhinov, Assist. Prof.
South-West University „Neofit Rilski“ Blagoevgrad, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-5-folk.V

Absract. Статията има за задача да посочи основни теоретични проблеми, свързани с изучаването на фолклора в прогимназиалната образователна степен на българското училище…

SEE MORE

 

 

 

 

 

Преподаването на манифеста

Д-р Ирена Димова
Prof. d-r Asen Zlatarov University 8010 Burgas, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-6-teach.man

Absract. В предлаганата статия разглеждаме жанра на манифестния текст и неговите възможни употреби в гимназиалния етап на училищното образование…

SEE MORE

 

 

 

 

 

Филологическото познание и изборът
на специалност сред учениците
от средното училище
(Анкетно проучване)

Доц. д-р Елена Азманова-Рударска
доц. д-р Лъчезар Перчеклийски
Кристина Балтова-Иванова
Цветелина Митова
South-West University Blagoevgrad, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-7-filol.surv

Absract. В статията са представени резултатите от анкетно проучване, което е проведено в средни училища в градове от Западна и Югозападна България…

SEE MORE

 


Bulgarian language and literature in primary school

Насърчаване на грамотносттаи четенето в началния етап на основната образователна степен

Д-р Христина Гергова
Великотърновски университет „Кирил и Методий“, Педагогически колеж – Плевен

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-8-read-prim

Absract. В статията се разглежда ролята на четенето за възпитанието, образованието и развитието на малките ученици. Представят се различни техники за насърчаване на грамотността и четенето в началния етап на основната образователна степен и тяхното влияние върху формирането на литературни знания, умения и компетентности у подрастващите…

SEE MORE

 

 

 


REVIEWS AND INFORMATION

Conference report on the international academic conference word and ideologies, plovdiv university

VeselaGaneva, Iliya Tochev
Plovdiv University (Bulgaria)

Abstract. The Twenty-third National Scientific Conference for students and doctoral students was held in Plovdiv (with international participation) entitled: Word and ideologies…

SEE MORE

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailBulgarian Language and Literature, issue 1/2021, Volume 63 Default ThumbnailBulgarian Language and Literature, issue 2/2021, Volume 63 Default ThumbnailBulgarian Language and Literature, issue 3 /2021, Volume 63 Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Структура на наратива в повестта на Павел Вежинов „Бариерата“

Next article

Стихосбирката истерични веери и предговорът на теодор чакърмов

Next article

Стихосбирката истерични веери и предговорът на теодор чакърмов

Фолклорът в контекста на литературното обучение (Според действащата учебна програма по литература за v клас)

Преподаването на манифеста

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"