"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Bulgarian Language and Literature Съдържание на сп. "Български език и литература" 2017 г.

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2017 г.

от
14-12-2017
in Съдържание на сп. "Български език и литература" 2017 г.
A A

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА

НАУЧНО СПИСАНИЕ

ГОДИНА LIX 2017

 

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE

SCIENTIFIC JURNAL

VOLUME 59, 2017

 

Годишно съдържание / Annual Contents

Книжка 1/ Number 1: 1 – 112
Книжка 2/ Number 2: 113 – 224
Книжка 3/ Number 3: 225 – 344
Книжка 4/ Number 4: 345 – 472
Книжка 5/ Number 5: 473 – 584
Книжка 6/ Number 6: 585 – 704

METHODOLOGY / МЕТОДИКА
8 – 17: За новото в новите учебни програми по литература [Concerning the New in New Curricula for Teaching Literature] / Адриана Дамянова / Adriana Damyanova
18 – 27: Съвременни лингвистични идеи, обогатяващи обучението по български език [Contemporary Ideas in Linguistics Enriching Teaching Bulgarian Language] / Татяна Ангелова / Tatyana Angelova
119 – 130: Контекстуалният подход при формулиране на теми за есе (Проблемнотематичен кръг за числото в творчеството на Христо Ботев, Иван Вазов и Пенчо Славейков) [Contextual Approach in Definition of Topics for Essay (Thematic Problematic Circle for the Number in the Work of Hristo Botev, Ivan Vazov and Pencho Slaveykov)] / Радослав Радев / Radoslav Radev
131– 142: Създаване на съчинение по аналогия (Върху приказките за Хитър Петър) [Creating an Essay by Analogy (On Hitar Petar’s Story Tales)] / Канелия Божинова-Славчева / Kaneliya Bozhinova-Slavcheva
259 – 269: Поетът като критик. От „На Острова на блажените“ на Пенчо Славейков до „Около една стара песен“ на Димчо Дебелянов [The Poet as Critic. From “On the Isle of the Blessed” of Pencho Slaveykov to “About an Old Song” of Dimcho Debelyanov] / Светозар Любомиров / Svetozar Lyubomirov
270 – 280: Развиване на социокултурна компетентност чрез интерактивни методи в обучението по български език в V клас [Development of Socio-cultural Competence through Interactive Methods in Bulgarian Language Training (5. Grade)] / Десислава Нейкова / Desislava Neykova
591 – 609: Методически проект за изучаване на Сафо в VIII клас [Methodological Project for Studying Sapho in 8th grade ] / Людмила Берковска / Lyudmila Berkovska
610 – 625: Образователни практики за развиване на комуникативните компетентности на учениците от прогимназиален етап при работа в слят клас [Educational Practices for Developing Communicative Competence of Students in Mixed Class, Seconary School] / Снежанка Добрева, Мария Ефтимова / Snezhanka Dobreva, Mariya Eftimova

 

LITERATURE SCIENCE / ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ
143 – 149: Говори се за нещо (Опити върху повестта „Чичовци“) [Someone Talks about Something (Essays on the Story „Uncles“)] / Стилиян Стоянов / Stiliyan Stoyanov
150 – 163: Читателят екран. Постмодерната знаковост в разказа „Царамбука“ от Йордан Радичков [The Reader Screen] / Иван Вeлчев / Ivan Velchev
164 – 176: Св. Климент Охридски в регионалната литература и история: един съвременен „разказ“ за пренасяне на мощи [St. Clement of Ohrid in the Regional Literature and History: A Contemporary “Story” about Relics] / Елена Азманова-Рударска / Elena Azmanova-Rudarska
177 – 197: Фигурата на cв. Климент Охридски в българската и в македонската книжнина от епохата на Възраждането [The Figure of St. Clement of Ohrid in the Bulgarian and Macedonian Literatures at the Time of the National Revival] / Евелина Джевиецка / Ewelina Drzewiecka
231 – 246: Театърът на Радко Радков. История, памет, интерпретации. „Теофанó“ [The Theater of Radko Radkov. History, Memory, Interpretations. Theophano] / Галя Симеонова-Конах / Galia Simeonova-Konach
247 – 258: Драмата „Албена“ на Йовков – от чародейството към чудодейството [The Drama “Albena” by Yovkov – from the Sorcery Toward the Wonderworking] / Николай Кирилов / Nikolay Kirilov
534 – 542: Природата и нейните визуализации като хармонично обект-субектно тъждество в лириката на Емануил Попдимитров [Nature and its Visualizations as a Harmonious Object – Subject Identity in the Lyrics of Emanuil Popdimitrov] / Стефка Караиванова / Stefka Karaivanova
626 – 640: Дефиниране на понятието „учебно-помощни издания на класическата литература“ [Defining the Concept of Educational Aids of Literary Classics] / Малина Димитрова / Malina Dimitrova

 

LINGUISTICS / ЕЗИКОЗНАНИЕ
28 – 39: Глаголи със значение ‘обичам’ в исторически и в съвременен план [Verbs with Meaning ‘To Love’ in Historical and Contemporary Aspect] / Кирил Първанов / Kiril Parvanov
374 – 384: Наречието в „Словарь болгарскаго языка по памятникамъ народной словесности и произведенiямъ новѣйшей печати“ на Александър Дювернуа [The Adverb in “A Dictionary of Bulgarian Language Based on Folk Literary Heritage and Publications of Today’s Press” by Alexander Duvernois] / Ангелина Василева / Angelina Vasileva

СПЕЦИАЛНО ПРИЛОЖЕНИЕ НА СПИСАНИЕ
„БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“
391 – 397: Трети форум „Българска граматика“ [ Third Forum “Bulgarian Grammar”]
398 – 412: Функционално-семантичната граматика на Александър Владимирович Бондарко [Alexander Vladimirovich Bondarko’s Functional Grammar] / Иван Куцаров / Ivan Kutsarov
413 – 424: Идеите на Пражкия функционален структурализъм в трудовете на проф.
А. В. Бондарко и проф. И. Куцаров [Concepts of Prague Functional Structuralism in the Works of Prof. A. V. Bondarko and Prof. I. Kutsarov] / Стилиян Стойчев / Stiliyan Stoychev
425 – 432: Към въпроса за типологията на функционално-семантичните полета в съвременния български език [On the Question of the Typology of Functional Semantic Fields in the Contemporary Bulgarian Language] / Красимира Чакърова / Krasimira Chakarova
433 – 439: Категориалност и некатегориалност във функционалната граматика на А. В. Бондарко [Categoriality and Non-categoriality in A. V. Bondarko’s Functional Grammar] / Енчо Тилев / Encho Tilev
440 – 452: Функционалните семантико-стилистични категории аксиологичност и оценъчност [The Functional Semantic-stylistic Categories Axiology and Evaluation] / Андреана Ефтимова / Andreana Eftimova
453 – 465: Функционалната граматика на М. Халидей за определяне на елементите от тематичното поле в българското просто изречение [Functional Grammar of M. Halliday for Identifying the Elements in Topic Position in Bulgarian Sentence] / Елисавета Балабанова / Elisaveta Balabanova
479 – 485: Запълване на хезитационните паузи в спонтанната българска разговорна реч [About Hasitation Pause in the Conversational Bulgarian Speech Language] / Михаил Виденов / Mihail Videnov
486 – 494: Членуване на съществителни нарицателни имена от мъжки род с пълен и с кратък член. Практическо-прагматичен подход [Suffixing the Definite and Indefinite Articles to Common Masculine Nouns – a Practical and Pragmatic Approach] / Галя Христозова / Galya Hristozova
495 – 503: Некоректна артикулация на алвеоденталната съгласна л: перцепция, правописни грешки [Incorrect Articulation of Alveodental Consonant l: Perception, Spelling Mistakes] София Мицова, Гергана Падарева-Илиева / Sofia Mitsova, Gergana Padareva-Ilieva
504 – 517: Hydra for Web: WordNet Online Editor / Borislav Rizov, Tsvetana Dimitrova
518 – 533: Изследователски подходи в науката за езика и езиковото обучение [Research Methods in Linguistics and Language Learning] / Светла Коева / Svetla Koeva
649 – 656: Нашенският език в нашето съвремие – мястото на диалектите в съвременната реч и в обучението по български език / [The Native Language in Our Time – the Place of Dialect Speech in Contemporary Oral Communication and in Bulgarian Language Education] / Лучия Антонова-Василева / Luchia Antonova-Vasileva
657 – 662: Познаването на граматичните особености на местния диалект в помощ на учителя по български език [Knowing Grammatical Particularities of the Native Dialect in Help of the Bulgarian Language Teacher] / Илияна Гаравалова / Iliyana Garavalova

 

TEACHER`S EXPERIENCE/ ОПИТЪТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ
53 – 67: Вицовете в часовете по български език и литература [The Anecdotes in Bulgarian Language and Literature Classes] / Валентин Стоянов / Valentin Stoyanov
68 – 76: Амбивалентната житейска философия на българския човек, погледната през модела на карнавала („Летен ден“, Елин Пелин) [Ambivalent Everyday Life’ Philosophy of Bulgarian Man, Seen through the Model of Carnival] / Костадинка Христова / Kostadinka Hristova
77 – 85: Учителят по български език и литература – учител новатор [The Teacher in Bulgarian Language and literature – а Teacher Innovator] / Заприна Глушкова / Zaprina Glushkova
86 – 87: Между традицията и съвременността [Between Tradition and Modernity] / Нели Минкова / Neli Minkova
198 – 201: Бай Ганьо и бай Кольо – модели на поведение в българския живот в края на XIX век [Bai Ganyo and Bai Kolyo – Patterns of Behavior in Bulgarian Life in the Late 19th Century] / Константин Бечев / Konstantin Bechev
281 – 291: От култа към разума и знанието към робството на страстта и чувствата (Проект за урок върху романа „Страданията на младия Вертер“ от Й. В. Гьоте) [From the Cult of Reason and Knowledge to the Slavery of Passion and Feelings (Lesson Project on “The Sorrows of Young Werther” by Johann Wolfgang von Goethe)] / Владимир Игнатов / Vladimir Ignatov
292 – 303: Портфолио на художествената творба – интерактивна технология за развиване на литературни и социокултурни компетентности в обучението по български език и литература [Portfolio of Literary Work – Interactive Technology for Development of Literary and Sociocultural Competencies in Bulgarian Language and Literature Training] / Костадинка Христова / Kostadinka Hristova
553 – 564: Между Библията и старобългарската литература с подкрепата на информационните технологии [Between the Bible and the Old Bulgarian Literature with the Help of the Information] / Нели Минкова, Здравка Георгиева, Георги Георгиев / Neli Minkova, Zdravka Georgieva, Georgi Georgiev
565 – 573: Диагностициране на знанията и уменията на петокласниците за същността и употребата на прилагателното име в българския език [Assessing the Knowledge and Skills of Fifth Grade Students on the Adjective Use in Bulgarian Language] / Лиляна Джолева / Lilyana Dzholeva
641 – 648: Нравствено-етичните норми на Йовковия свят, разкрити в разказа „Песента на колелетата“ / [Moral-Ethical Norms of the Yovkov World, Revealed in the Story „Pesenta na koleletata”] / Костадинка Христова / Kostadinka Hristova

 

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN PRIMARY SCHOOL /
Bulgarian language and literature in primary school
40 – 52: „Малкото голямо четене“ – и в урока по български език (начален училищен етап) [“Little Big Reading” – in the Bulgarian Language Lesson as Well (Primary School Stage)] / Мариана Мандева / Mariana Mandeva

 

BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD /
BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD
88 – 91: Децата знаят и разбират повече, отколкото могат да кажат (Интервю с проф. Мила Вълчанова) [Children Know and Understand More than Can Say (Interview with Prof. Mila Valchanova)] / Мая Падешка / Maya Padeshka
92 – 96: Трета международна интердисциплинарна конференция за студенти и докторанти, Виена, 7 – 9 декември 2016 г. [Third International Interdisciplinary Conference for Students, Vienna, 7 – 9 December 2016] / Надя Кантарева-Барух / Nadya Kantareva-Baruh
202 – 209: Лекторатът по български език, литература и култура във Форли, Италия – поглед отвътре [Bulgarian Language, Literature and Culture in Forli, Italy: A Look from Inside] / Ласка Ласкова / Laska Laskova
210 – 203: „Живеем в общество, в което е немислимо да се капсулираме“ (Интервю с Гергана Христова, съосновател на Езиков и културен център „ТУК БЪЛГАРИЯ“ и директор на българското училище – Милано, Италия) [„We Live in a Society that is Impossible to Encapsulate“ (Interview with Gergana Hristova, co-founder of Language and Cultural Center „BULGARIA HERE” and Director of the Bulgarian School – Milan, Italy)] / Мая Падешка / Maya Padeshkа
304 – 312: Словоредните различия между българския и руския език – източник на синтактична интерференция [The Differences in Word Order between the Bulgarian and Russian – Source of Syntactic Interference] / Елена Хаджиева / Elena Hadjieva
313 – 320: Трансфер и интерференция при изучаването на български език като чужд от славяни [Transfer and Interference in the Nominal Syntagma (on Material of Slavic Languages)] / Елена Крейчова / Elena Krejcova
321 – 336: Доклади от форума „Дни на българския език и култура“, Форли, Италия, 6 – 8 април [Reports from the forum „Days of Bulgarian Language and Culture“, Forli, Italy, 6 – 8 April]
353 – 361: Маркери на българската езикова картина на света (Поглед към една тематична група фразеологизми) [Markers of the Bulgarian Linguistic Picture of the World (A Review through the Prism of a Group of Idioms)] / Рени Манова / Reni Manova
362 – 370: Обучение в междукултурно общуване и литература [Training in Intercultural Communication and Literature] / Мина Хубенова / Mina Hubenova
371 – 373: Среща на три български училища в Южна Франция [Meeting of Three Bulgarian Schools in Southern France] / Веселин Геренов / Veselin Gerenov
543 – 552: За интерпретирането на иносказателността на фразеологичните единици в процеса на обучението по бъларски език като чужд [On Interpreting Idiomatic Expressions while Studying Bulgarian as a Foreign Language] / Весела Шушлина / Vesela Shushlina
663 – 673: За един eксперимент по писане с чуждестранните студенти, изучаващи български език [Writing workshop for foreign students, learning Bulgarian] / Рени Манова / Reni Manova
674 – 691: Bulgarian Language Sunday Schools in the UK from the viewpoint of country of origin and the host country / Valentina Alexandrova-Kirova

 

REVIEWS AND INFORMATION / РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ
97 – 99: Приносен труд към методиката на обучението по български език и литература в началното училище [Contribution to the Methodology of Bulgarian Language and Literature in Primary School] / Фани Бойкова / Fani Boykova
100 – 103: Самотен в своето време [Lonely in His Time] / Стефка Петрова / Stefka Petrova
214 – 217: Политическият двойствен език в медиите [Poitical Doublespeak in Media] / Владимир Досев / Vladimir Dosev
385 – 390: Юбилейна конференция за Емилиян Станев [Jubilee Conference on Emiliyan Stanev] / Радка Пенчева / Radka Pencheva
574 – 576: Емилиян Станев и киното [Emiliyan Stanev and the Cinema] / Радка Пенчева / Radka Pencheva

IN MEMORIAM
104 – 105: Доц. д-р Ваня Кръстанова [Assoc. Prof. Dr. Vanya Krastanova] / Елена Каневска-Николова / Elena Kanevska-Nikolova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 1, година LIX, 2017 Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 2, година LIX, 2017 Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 5, година LIX, 2017 Default ThumbnailБългарски език и литература, книжка 6, година LIX, 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2017

Next article

Annual contents of Istoriya-History, 2017

Next article

Annual contents of Istoriya-History, 2017

Annual contents of Mathematics and Informatics, 2017

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2017 г.

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"