"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2023 Брой 41, 12-18.10.2023

SOS

Зина Соколова от Zina Sokolova
11-10-2023
in Брой 41, 12-18.10.2023
A A

Необходими са спешни мерки и за учителите, и за учениците. Това сочат анализите на две организации – ЮНЕСКО и Асоциацията на индустриалния капитал в България.
По повод Световния ден на учителя от международната организация посочват огромния недостиг на кадри в сферата на образованието по света. Необходими са 44 милиона учители, за да се постигне до 2030 г. целта за осигуряване на основно и средно образование за всички. Открояват се три основни фактора за създалата се ситуация: лоши условия на труд, високи нива на стрес и ниско заплащане. Предвид това ЮНЕСКО препоръчва на държавите седем мерки, за да стане учителската професия по-привлекателна. Например да се инвестира в подобряване на първоначалното обучение на учителите, да получават конкурентни заплати по отношение на други професии, изискващи подобни нива на квалификация.
На родна почва много тежък е проблемът с липсата на квалифицирани кадри на пазара на труда. За пореден път представителите на работодателите отбелязват, че сред основните пречки за ускорено нарастване на икономиката и БВП е недостигът на работна ръка. Като основният проблем, възпиращ увеличаването на производството, е не само липсата на квалифицирани млади хора, но и на какъвто и да е човешки ресурс. И от Асоциацията на индустриалния капитал предлагат 13 мерки за справяне с проблема – например ориентиране на държавния план-прием към търсени на пазара професии, преодоляване на т. нар. образователна бедност, спешно реформиране на системата на дуално обучение и други.
Проблемите в образователната сфера са идентифицирани от експертите. Остава най-важното – тяхното решаване час по-скоро, тъй като от това зависи бъдещето на всички нас. В буквалния смисъл на думата.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"28 млрд. възможности Може да сме и по-равни Вестник "Аз-буки"Промяната започва от нас Вестник "Аз-буки"Подадена ръка

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Кабинетът отпусна средства по 4 национални програми

Next article

Постигнато е съгласие за заплатите на университетските преподаватели

Next article
Спекулациите с българския език и неговото изучаване в училище са опасни

Постигнато е съгласие за заплатите на университетските преподаватели

The Passions of Soul in the Old and New Bulgarian Literaturе: Comparative Analysis

Hristo Botev as Seen By His Biographers

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"