"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 46, 2022

Студенти искат инвестиции в образованието

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-11-2022
in Брой 46, 2022
A A

Европейският студентски съюз призовава за конкретни действия за справяне със сегашните предизвикателства, и по-специално свързаните с бъдещето на Европа – младежите и тяхното образование. Становището им е във връзка с публикуваното на 9 ноември от Европейската комисия изграждане на рамка за икономическо управление на ЕС, съобразено с настоящите предизвикателства.
Според президента на Европейския студентски съюз Матео Веспа някои от елементите на строгите икономии са разводнени, когато става въпрос за оценяване на реформите, фокусирани върху Европейския стълб на социалните права, цифровите планове и мерките за климата. Акцентира се повече върху „стабилността“ и твърде малко върху „растежа“. Най-големият недостатък според Веспа е, че отсъства „златното правило“, че определени инвестиции, като тези в образованието например, не трябва да се включват в изчисленията на дълга и мерките за неговото намаляване.
Социалният елемент липсва в обявеното от ЕК наблюдение на реформите, договорени в плановете за намаляване на дълга, се казва в становището на Европейския студентски съюз. Според младежите трябва да се наблюдават и насочват инвестициите в образованието въз основа на рамката за социалното измерение на Болонския процес, като начин да се подкрепи сближаването на правата на студентите в целия ЕС.
Пактът за стабилност и растеж без инструмент за растеж е полупразен инструмент, категорични са от Съюза. Според студентите освен Механизма за възстановяване и устойчивост трябва да се обмисли бъдещ инструмент, който да може последователно да финансира инвестиции на европейско ниво, включително в образование. Те отчитат като недостатък и липсата на участие на национални и европейски заинтересовани страни в националните планове за възстановяване и устойчивост, които трябва да бъдат включени като неразделна част от инструмента за инвестиции.

Your Image Description

Свързани статии:

ЕП иска нова стратегия за хора с увреждания Снимка ЕПЗаетост за всички младежи до 2030-а Наши карго дронове започват полети в ЕС 35 юбилей на „Еразъм+“ събра основатели на Програмата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Евроновини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Европейски ден на равното заплащане

Next article

Имената на сезоните в старобългарски

Next article
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Имената на сезоните в старобългарски

Повече студенти се подготвят за учители

Повече студенти се подготвят за учители

В ход е дигиталното обучение

Признание за талантите

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"