"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 38, 2016

Най-учещият регион е Плевен

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-09-2016
in Брой 38, 2016
A A

Преобладаващата част от тях (75,3%) са записани в различни програми за придобиване на степен на професионална квалификация. Анализът на участниците в дейности, свързани с ученето през целия живот, по възрастов показател сочи, че през последните шест години най-активна е била групата на 25 – 34-годишните. „Обнадеждаващото е, че техният дял нараства непрекъснато – коментира Валентина Дейкова, началник отдел „Учене през целия живот“ в МОН. – Слабо засега остава равнището на участие на хората над 45-годишна възраст, които всъщност имат сравнително най-силна потребност от повишаване на знанията и уменията си за новите технологии. И ако не се вземат мерки в тази посока, този проблем все повече ще ни тежи. Обикновено упрекът е към пазара на труда. Но сега виждаме, че безработицата намалява, а в същото време се увеличава броят на свободните работни места, за които няма квалифицирани специалисти. Затова е много важно да съумеем да популяризираме максимално ползата от ученето през целия живот.“ Друг положителен момент в доклада е и чувствителното намаляване на дела на младите хора на възраст 15 – 29 навършени години, които не участват в някаква форма на образование и обучение и не работят. През 2013 г. те са били 25,7% , през 2014 г. – 24% , а през 2015 г. – 22,2% . По този показател намалява и разликата със средния дял в ЕС – през 2013 г. тя е 9,8%, а през 2015 г. спада до 7,4%. Една от основните задачите пред страната ни е да се намали делът на преждевременно напусналите младежи между 18 и 24 години под 11% през 2020 г. „Положените досега усилия дават резултати, но въпреки всичко трябват много по-силни мерки – на национално, областно и местно ниво – подчертава Дейкова. – Този процес на областно ниво досега въобще не е планиран. Затова определихме 6 пилотни области, в които направихме координационни центрове – Бургас, Видин, Хасково, Габрово, Русе, Пазарджик. Там ще обучим хората да правят анализи за ученето през целия живот и да планират. Ако сравним състоянието в страната, може да се каже, че най-учещият регион е Плевен. Това означава, че там има достатъчно образователни институции, както и хора, желаещи да се обучават.“

Четете повече в бр. 38, 21 – 28 септември 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДа подадеш ръка на практиката Default ThumbnailАлма матер сред най-добрите Default ThumbnailСтатукво или развитие ВСУ „Черноризец Храбър“ с подновен сертификат на ЕК

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Аз съм един от хората, който…

Next article

Злато от Балканиада

Next article

Злато от Балканиада

Отличия в конкурс на Еврокомисията

Учител – само с диплома от легитимен университет

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"