Златна инвестиционна монета с лика на Николай Чудотворец предлагат за ценители младите предприемачи от компания „Голдън хилс“ на Националната търговска гимназия в Пловдив. Тя следва цената на златото и е международно призната, поясняват учениците от компанията, която е сред участниците в 27-ото издание на Международния панаир на учебните предприятия.
Светецът е известен като покровител не само на рибарите и мореплаваталите, но и като лихвар, помагал на бедните, тъй като бил заможен, разказват учениците. На щанда им можеше да се види също лимитирана златна монета с лика на тяхната гимназия. Ученическата банка оферираше екокредити, убеждавайки клиентите, че ще могат спокойно да ги покриват, тъй като ще имат по-малко домакински разходи.
124 учебни предприятия
от България, Белгия, Босна и Херцеговина, Косово, Румъния, Словения, Сърбия, Черна гора участваха в специализирания форум, който се проведе в Международния панаир – Пловдив.
Фирмите бяха от различни сфери на дейност: банкиране и застраховане; търговия на едро и дребно с различни хранителни и нехранителни стоки; туристически услуги и хранене; информационни технологии и реклама; консултантски услуги, счетоводство; производство; образование.
Организатори са Министерството на образованието и науката, Центърът за учебно-тренировъчни фирми, сдружение „Българска тренировъчна централа“.
Участниците имаха възможност за виртуални преговори и сделки, а посетителите – да пазаруват през интернет в 60 магазина, създадени в онлайн платформата на ТФ ФЕСТ.
Истинско стълпотворение имаше край щанда на столичното СУ „Бачо Киро“.
Там младите предприемачи обясняваха, че очите са прозорец към душата, а фотографът Петър Пържелов предлагаше: „Ще направя произведения на изкуството от вашия ирис“. Сърце, експлозия и сблъсък се оказаха сред най-популярните ефекти. Клиентите можеха да избират между творби с един, два или три ириса, а за семейства се правят и до четири-пет. За дамите пък имаше колиета, гривни и обици с ириси.
Ако искате да увековечите домашния любимец, може да си поръчате тениска с неговата снимка и име, канеха към своя щанд учениците от фирма „Майна Пловдив“ на Националната търговска гимназия. Момчетата и момичетата влязоха и в ролята на манекени, за да презентират щампованите фланелки и шапки. Част от печалбата предоставят на пловдивския приют за бездомни животни. НТГ участва на изложението и с компанията „Плюшени спасители“, която продава играчки, а 25 на сто от приходите отиват за защита на застрашени от изчезване животни у нас.
Финансово-стопанската гимназия в Хасково заложи на спортни стоки, аксесоари и консумативи, за да стимулира младите хора към активен начин на живот. „Борим конкуренцията с високо качество и достъпни цени“, обяснява управителят на „Хаустонспорт“ Борислав Джамбазов.
Продукти на биооснова за устни, кожа, коса и тяло,
включително за мъже, предлагаха момичетата от фирма „Природосъобразна козметика“ ООД – Монтана. Атракцията бе биоозаряващ серум, който хидратира и същевременно редуцира загубата на вода от кожата.
Мисията ни е чрез екологично чистите продукти и биоразградими опаковки да се погрижим за външния вид на клиентите, без да замърсяваме околната среда, обясниха предприемачите.
Облечени с традиционни пирински носии момичета посрещаха на щанда на „Бери лайф“ – Сандански, където се предлагаха домашно приготвен мед, тахан, сладка от натурални продукти, чай от смокинови листа срещу диабет.
На традиционни рецепти залага „Старата пекарна“,
за да произведе своите погачи, хлябове, баници, кроасани, палачинки, мъфини и донъти. Екипът на Националната търговско-банкова гимназия – София, поясни, че съчетава познатата българска традиция с иновативни и здравословни продукти, като същевременно подобрява вкуса.
Зоопарк със „Зип лайн“ и с достъп за инвалиди презентираха учениците от Варненската търговска гимназия. Специален кът в него е отделен за детска градина за домашни любимци, за да са спокойни пътуващите, че има кой да се грижи за четириногите, докато отсъстват от дома. От зоопарка могат да се осиновяват и животни.
Ако искате да предложите брак в небето, обърнете се към нас, приканваха от фирма „Флай спорт“ – Монтана. Любителите на силни усещания могат да скочат с парашут от 3500 метра срещу 390 лева, а полетът с балон от 1000 метра е 250 лева. 30 минути полет със свръхлек самолет струват 190 лева, а за двама цената скача на 300. 15 минути въздушна реклама излиза 360 лева. Полет с парапланер и парасейлинг над язовир „Огоста“ предлагаха още от летателния център.
Двудневната програма на събитието включва конкурси, сред които за най-добър щанд, екип и професионално обслужване, каталог и рекламни материали, уеб сайт, презентация, защита на интелектуалната собственост, сътрудничество с фирма ментор, избор на Мис и Мистър ТФ ФЕСТ. Част от конкурсите са по задания на реалния бизнес и се оценяват от жури, определено от тях.
Мрежата на българските учебни предприятия обединява 330 ученически и студентски фирми.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg