Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. "Математика и информатика", 2019 г.

Алгебраическое описание улиток Паскаля порядка n

в Съдържание на сп. "Математика и информатика", 2019 г.

Сергей Ларин
Красноярский государственный педагогический университет
им. В.П. Астафьева (Россия)

Аннотация. В статье дано определение геометрической кривой, названной улиткой Паскаля порядка n, которое является обобщением известного понятия улитки Паскаля для числа окружностей n = 2, и решена задача ее алгебраического описания в виде многочлена с комплексными коэффициентами при условии, что модуль комплексной переменной равен 1. На примере проведенных исследований продемонстрированы роль и значение информационной составляющей в виде анимационных рисунков, выполненных в компьютерной среде GeoGebra. Они использовались при экспериментировании, они сопровождают доказательства, делая некоторые из них очевидными в буквальнои смысле этого слова, достоверность утверждений подтверждается их моделированием анимационными рисунками.
Ключевые слова: анимационные рисунки; среда GeoGebra; улитка Паскаля; комплексная плоскость; преобразование; многочлен

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Проучване мнението на студентите за качеството на тяхната подготовка по математика и информационни технологии

Следваща статия

Полиноми с корени във върховете на медитангенциални многоъгълници

Следваща статия

Полиноми с корени във върховете на медитангенциални многоъгълници

Дълбоко копие в C++ и Java

To Read or Interact with Textbooks – What is Better for Learners?

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2021, година LXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2020 г.
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2020, година LXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2019 г.
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2019, година LXII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2019, година LXII
  • Preparing Primary Junior Grade Teachers to Teach Computational Teaching: Experiences from the Glat Project
  • Cloud Technologies Implementation in Secondary Education
  • Google Classroom – An Innovative Approach to a More Efficient Organization of Learning
  • To Read or Interact with Textbooks – What is Better for Learners?
  • Дълбоко копие в C++ и Java
  • Полиноми с корени във върховете на медитангенциални многоъгълници
  • Алгебраическое описание улиток Паскаля порядка n
  • Проучване мнението на студентите за качеството на тяхната подготовка по математика и информационни технологии
  • Конкурсни задачи на броя
  • Решения на задачите от брой 6, 2018
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2019, година LXII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG